پارلمان کشور کشتار سربازان افغانی را توسط امریکایی ها شدیدا تقبیح کرد

مجلس نماینده‌گان افغانستان از حکومت می‌خواهد تا در پیوند به حملۀ هوایی نیروهای امریکایی بالای یک پوشته پولیس در ولایت ارزگان به گونۀ جدی برخورد کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سه روز پیش نیروهای امریکایی بالای یک پاس‌گاه پولیس در شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان حمله‌های هوایی را انجام دادند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان پیش از چاشت روز چهارشنبه(۳۱ سنبله) در نشست عمومی این مجلس تاثر عمیقش را در پیوند به این قضیه اظهار داشت.

رییس مجلس خطاب به رییس جمهور و مسؤولان امنیتی گفت که باید در این زمینه برخورد جدی را انجام دهند و نیروهای امریکایی نیز آن را جبران کنند.

ابراهیمی یادآور شد:” رییس جمهور و مسؤولین امنیتی را مخاطب قرار می‌دهم در ارتباط به این حادثه مطابق قانون بین‌الدول و احترام به حق مشروع ملت افغانستان، به خصوص احترام به ارواح شهدای این حادثه در مورد برخورد جدی خود را داشته باشند”.

رییس مجلس نماینده‌گان تاکید کرد که حکومت هم‌چنان باید در مورد جبران خون‌بهای افراد کشته‌شده در این روی‌داد با جانب امریکا صحبت جدی داشته باشد.

در حمله‌یی که بالای نیروهای پولیس در ولایت ارزگان توسط نیروهای امریکایی صورت گرفت، دست کم هشت تن از افراد پولیس کشته شدند.

هرچند مقام‌های حمایت قاطع به رسانه‌ها گفتند آنان کسانی را هدف قرار دادند که بالای نیروهای امنیتی شلیک می‌کردند، اما افراد کشته‌شده در این حادثه تمام‌شان نیروهای پولیس هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *