حکمت‌یار کاندید پست ریاست جمهوری می گردد

گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی که به تازه گی به پروسه صلح پیوسته است، پس از نهایی‌شدن توافق صلح و برداشته‌شدن نامش از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، خودش را در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نامزد می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” قاضی حکیم، یک مقام ارشد حزب اسلامی حکمت‌یار به رسانه‌های پاکستانی گفته‌است امکان دارد حکمت‌یار خودش را در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد نماید.

به گزارش روزنامۀ اکسپرس تریبیون پاکستان، قاضی حکیم گفته‌است اگرچی صحبت در این مورد زود است اما امکان دارد حکمت‌یار یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد.

او از اشتراک حزب اسلامی در انتخابات مجلس نماینده‌گان نیز سخن گفته و افزوده‌است که این حزب در انتخابات پارلمانی در آیندۀ نزدیک نقش فعال ایفا خواهد کرد.

توافق‌نامۀ حکومت با حزب اسلامی هفتۀ گذشته توسط مقام‌های حکومتی، اعضای شورای صلح و هیئت حزب اسلامی حکمت‌یار به امضا رسید.

هم‌چنان قرار است این توافق‌نامه توسط محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و گلبدالدین حکمت‌یار رهبر حزب اسلامی نیز به امضا برسد.

در حال حاضر امضای توافق‌نامه استقبال طرف‌های داخلی و بیرونی را در پی داشته و هم‌چنان انتقادها و اعتراض‌هایی نیز از دادن مصؤونیت قضایی به رهبر حزب اسلامی و اعضای آن وجود دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *