جنبش روشنایی از شکست مذاکرات با دولت خبر داد

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی گفته است که احتمال دارد مذاکرات ابتدایی که با میانجیگیری کمیسیون حقوق بشر و نمایندگی سازمان ملل در کابل با حکومت وحدت ملی شروع شد، بدون نتیجه به پایان برسد

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جنبش روشنایی منتقد سیاست های توسعه یی حکومت است و این جنبش حکومت را متهم کرده که مناطق مرکزی را از برنامه توسعه ای خود حذف کرده است
این شورا با انتشار اعلامیه ای حکومت را مسبب شکست این مذاکرات خوانده و مدعی شده که حکومت در این مذاکره صادق نیست.
در اعلامیه آمده است: “شورای عالی مردمی پس از تعویق تظاهرات ششم میزان به درخواست شماری از نهادهای مدنی، کمیسیون مستقل حقوق بشر و نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، گفتگو های مقدماتی را برای مشخص نمودن اصول و مکانیزم مذاکرات آغاز نمود، اما علی رغم اعلام قبلی حکومت، مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات، با طرح پیش شرط های جدید و تعلل های غیر منطقی، ظاهرا به نظر می رسد که حکومت برای رفتن به مذاکره صادق نبوده و احتمال اینکه این گفتگوها به نتیجه نرسد، وجود دارد”.
جنبش روشنایی منتقد سیاست های توسعه یی حکومت است و این جنبش حکومت را متهم کرده که مناطق مرکزی را از برنامه توسعه ای خود حذف کرده است.
این جنبش پس از اینکه حکومت وحدت ملی مسیر خطوط برق ترکمنستان از بامیان را تغییر داد، شکل گرفت.
براثر حمله انتحاری در تظاهرات دوم اسد جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل دستکم صد نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.
این جنبش قرار بود که تظاهرات دیگری را به تاریخ شش میزان راه اندازی کند اما این اعتراض به درخواست نهادهای حقوق بشر به شمول کمیسیون مستقل حقوق بشر به تعویق افتاد.
جنبش روشنایی می گوید که در صورت قطعی شدن شکست مذاکرات با حکومت، تظاهرات بروکسل پابرجاست و این تظاهرات به وقت و زمان تعیین شده راه اندازی خواهد شد.
این جنبش از هواداران خود در بلژیک خواسته است که همزمان با برگزاری کنفرانس بروکسل برای افغانستان به خیابان ها بریزند.
قرار است که هیاتی از شورای عالی مردمی برای برنامه ریزی این تظاهرات به بروکسل اعزام شود.
در اعلامیه منتشر شده جنبش روشنایی آمده است:
در اعلامیه آمده است: “جنبش روشنایی بر مطالبه برحق و عادلانه خویش مبنی تطبیق ماستر پلان اصلی برق کشور و امتداد لین ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان_ میدان وردک، تاکید ورزیده و به تمام عدالتخواهان در داخل و خارج از کشور اطمینان می دهد که به هیچ چیزی جز تحقق این مطالبه و خواست یاران شهید خود راضی نخواهد شد.”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *