طالبان پشت دروازه های شهر فراه رسیدند

مقام های محلی ولایت فراه می گویند که طالبان تا نزدیکی مرکز این ولایت پیشروی کرده اما هنوز به مرکز شهر نرسیده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “یونس رسولی معاون والی فراه به رسانه ها گفت که نیروهای امنیتی این ولایت در حوزه اول امنیتی شهر فراه جنگ شدیدی را با طالبان مسلح آغاز کرده اند.

آقای رسولی گفت که طالبان محلی از ولسوالی های خاک سفید ، بالابلوک ، بکواه ، پشت رود و گلستان ولایت فراه با شماری از افراد دیگر طالبان از ولایت های هلمند، بادغیس، غور و نیمروز یکجا شده و قصد سقوط شهر فراه را دارند.

معاون والی فراه همچنان از بیجاشدن شمار زیادی از باشنده‌گان ولایت فراه از محلات اصلی شان به ساحات امن تر و ولایت هرات خبر می‌دهد.

فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که جنگ بین نیروهای امنیتی افغان و افراد طالبان از شب گذشته در قریه “برنتوت” مربوط حوزه اول امنیتی شهر فراه شدت گرفته است.

آقای بختور می‌گوید هم اکنون بیشتر از ۲۰۰ تن از افراد طالبان با سلاح های سبک و سنگین در حال جنگ با نیروهای افغان برای داخل شدن به شهر فراه هستند.

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان، رهبری جنگ در شهر فراه را به عهده دارد. او گفت که اگر به زودی کمک های بیشتر نظامی به فراه نرسد، امکان دارد که آن ولایت به دست طالبان سقوط کند.

جنگ بین نیروهای افغان و گروه طالبان از ده روز به این سو در ولایت فراه آغاز شده و تا به حال ادامه دارد.

پیش‌روی نظامیان افغان در کندز

در هفتمین روز جنگ کندز، از صبح امروز تا کنون در ساحۀ کندک عنایت در شرق این شهر، مواضع مخالفین مسلح هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

در قسمت جنوبی شهر کندز، عبور و مرور وسایط نسبت به روزهای قبل بیشتر شده است، قبلاً رفت و آمد به چوک مرکزی شهر مشکل بود؛ اما حالا راننده‌گان در آنجا ایستاده اند و برای گرفتن مسافرین بغلان، تخار و سایر ولایات صدا می‌زنند.

نیروهای امنیتی از چوک کندز صد متر به سوی شمال آن شهر پیش‌روی کرده اند و در مقابل مارکیت “حیدری” تانک‌های شان را متوقف ساخته اند. افراد ملکی از این ساحه رفت و آمد می‌توانند؛ اما نظامیان آشکارا نمی‌توانند بایستند.

سید محمود دانش سخنگوی والی کندز به صدای امریکا گفت، دامنۀ جنگ از داخل کندز به سوی حومۀ آن شهر در سرک آزادی، چمن سپین‌زر، بندر کابل و حوزۀ اول کشانده شده است.

او گفت، نبرد جریان دارد؛ اما مخالفین مسلح تاب مقاومت را از دست داده اند “جنگ دوشنبه گذشته آغاز شد و تا حال تا کنون ۲۰۰ مخالف مسلح کشته و ۹۰ تن زخمی شده اند، تقریباً این بار بیش از ۴۰۰ جنگجوی طالب بر شهر کندز حمله کرده بودند”.

تداوم نبرد کندز سبب شده است که حدود بیست هزار خانواده از ولایت کندز به ولایات هم‌جوار بروند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *