حزب اسلامی در نقشِ میانجی میان دولت و گروه طالبان ظاهر می‌شود

حزب اسلامی شاخه گلبدین حکمتیار می‌گوید، با شماری از قوماندانان طالبان، تماس گرفته و آنها برای گفتگو های صلح آماده‌گی نشان داده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” یک مسئول ارشد حزب اسلامی به رسانه ها گفته ، برنامه این حزب را در مورد صلح با حکومت شریک ساخته و اگر این برنامه پذیرفته شود، روند گفتگو ها آغاز خواهد شد.

در این میان شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید، از هر تلاشی که با چهارچوب اصول موافق باشد، استقبال می‌کند.

حزب اسلامی تحت رهبری گلبدین حکمتیار می‌گوید، اگر حکومت افغانستان بخواهد، این حزب آماده‌گی دارد که طالبان مسلح را برای گفتگو با حکومت آماده‌سازد.

محمد امین کریم رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی به رادیو آزادی گفت، شماری از قوماندانان طالبان برای گفتگو ها، آماده‌گی نشان داده‌اند

این مقام حزب اسلامی همچنان می‌گوید، در میان کسانی که برای گفتگو های صلح آماده‌گی نشان داده‌اند، افراد اصلی گروه ملا هیبت الله و همچنان قوماندانان جناح انشعاب یافته از این گروه، تحت رهبری ملا محمد رسول شامل اند

گروهی که تحت رهبری ملا هیبت الله فعالیت می‌کند، گفته که حزب اسلامی گلبدین حکمتیار با پذیرش صلح با حکومت افغانستان، جنایت بزرگی را مرتکب شده‌است.

گروه انشعاب یافته طالبان تحت رهبری ملا محمد رسول می‌گوید، حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، توافقنامه صلح را با تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو های بین المللی از افغانستان امضا کرده بناء این گروه طالبان گفته که کار حزب اسلامی قابل ستایش است و هدف آنها نیز همین است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *