مشرانو جرگه حامی گفتگوهای دولت با مخالفان

مشرانو جرگه کشور  از حکومت وحدت ملی در کابل می‌خواهد تا با گروه‌های مخالف مسلح که خواهان صلح اند، مذاکره کند.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “در حالیکه گزارش‌های تائید ناشده از آغاز مذاکرات پنهانی حکومت با گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول وجود دارد، مشرانو جرگه افغانستان از حکومت می‌خواهد تا با گروه‌های مخالف مسلح که خواهان صلح اند، گفتگو کند.

فرهاد سخی معاون مشرانو جرگه که ریاست جلسه روز یکشنبه را نیز به عهده داشت پس از بحث‌های سناتوران روی پروسه صلح و مسایل امنیتی در این کشور گفت، مذاکرات یگانه راه پایان دادن به جنگ در این کشور است.

 

در جلسه عمومی مشرانو جرگه، سناتوران از افزایش مشکلات امنیتی در این کشور ابراز نگرانی کردند و گفتند که باید به آن رسیدگی شود.

شماری از سناتوران با اشاره به پیوستن حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به پروسه صلح از آمدن هیئت گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول به کابل نیز سخن گفتند.

 

این در حالیست که حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار پس از دو سالمذاکرات حدود سه هفته پیش تفاهمنامه صلح را با حکومت افغانستان امضا کرد.

 

آوازه‌ها در خصوص آغاز مذاکرات از سوی گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول با حکومت افغانستان در حالی بالا گرفته است که شماری از سناتوران از افزایش حملات مخالفان مسلح در ولایات ابراز نگرانی کرده و خواهان پایان یافتن جنگ میان حکومت و مخالفان مسلح شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *