افزایش کشت و تولید تریاک در کشور

وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور می‎گوید میزان کشتِ کوکنار و تولید مواد مخدر در سال جاری خورشیدی در این کشور افزایش قابل ملاحظه یی یافته‎است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت  می گوید در سال جاری خورشیدی در کشت کوکنار ده درصد و در تولید مواد مخدر چهل و سه درصد افزایش آمده است.

 

بر بنیاد معلومات مه این  وزارتبیرون داده است در حال حاضر بیش از سه میلیون تن به شمول زنان و کودکان در این کشور معتاد به مواد مخدر اند.

مسئولین این وزارت روز یکشنبه در یک نشست خبری گسترش نا امنی‎ها و نرسیدن کمک‎های به موقع جهت مبارزه با مواد مخدر را از عوامل این افزایش خواندند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان می‎گوید بیش از دوصد هکتار زمین در افغانستان کوکنار کشت شده و از هر چهار هزار و هشتصد متر یک تن مواد نشه آور تولید شده‎است.

سلامت عظیمی در یک  نشست خبری در کابل گفت که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر یک معضل جهانی است و به مبارزه مشترک نیاز دارد.

 

خانم عظیمی گفت کوکنار امسال بیشتر در مناطق جنوب و شرق افغانستان و برخی از مناطق دیگر کشور که با تهدید بلند امنیتی روبرو است کشت شده‎است.

بر بنیاد معلومات وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در حال حاضر بیش از سه میلیون تن به شمول زنان و کودکان در این کشور معتاد به مواد مخدر اند.

با آن که حکومت افغانستان در بیشتر از یک دهه تلاش کرده تا جلو کشت کوکنار، تولید و قاچاق مواد مخدر را بگیرد اما دیده می‎شود که هنوز هم این کشور از بزرگترین تولید کننده‎گان مواد مخدر در سطح جهان محسوب می‎شود.

برخی از آگاهان می‎گویند که برای مبارزه با مواد مخدر نیاز است تا قانون یکسان تطبیق شده و جامعه جهانی نیز در این راستا همکار باشد.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *