وزارت دفاع از همکاری تروریست‌ها باهم نگران نیست

وزارت دفاع کشور در واکنش به گفته های یک مقام بلند رتبه نیروهای خارجی در کشور با روزنامه هندی اندی ناکسپرس که طالبان مسلح، شبکه حقانی، لشکر طیبه و شبکه القاعده با هم مدغم شده‌اند.  می‌گوید، از احتمال یکجا شدن گروه‌های شورشی با همدیگر شان، نگرانی ندارد.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت می گوید، اگر گروه‌های شورشی یکجا هم شوند، بالای موضع و عملیات‌های نظامی نیروهای افغان تأثیری نخواهد کرد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، خبر احتمال یکجا شدن گروه‌های شورشی هم مانند طالبان مسلح، شبکه حقانی، لشکر طیبه و شبکه القاعده، بالای فعالیت‌های نیروهای امنیتی افغان تأثیری نخواهد گذاشت.

این در حالیست که جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان، روز یکشنبه در مصاحبه‌های جداگانه با تلویزیون NBC و همچنان روزنامه هندی اندین اکسپرس گفت، اعضای گروه‌های طالبان مسلح، شبکه حقانی، لشکر طیبه و شبکه القاعده با هم مدغم می‌شوند.

به گفته این جنرال ارشد امریکایی، طالبان مسلح و شبکه حقانی تا هنوز در پاکستان پناه گاه‌های امن دارند و برای شان اجازه داده می‌شود که حملات را در افغانستان انجام دهند.

جنرال نیکولسن تأکید ورزید که شبکه حقانی تا هنوز از داخل پاکستان، حملات گسترده را در کابل طرح ریزی و تنظیم می‌کند.

براساس گفته های قوماندان عمومی نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان، ادغام افراد مسلح طالبان، شبکه حقانی، لشکر طیبه و شبکه القاعده با همدیگر شان، به این معناست که تروریستان از افغانستان به حیث یک پایگاه جهت حمله بر منافع هند و امریکا استفاده می‌کنند.

 

نیکولسن: شبکه حقانی تا هنوز از داخل پاکستان، حملات گسترده را در کابل طرح ریزی و تنظیم می‌کند

جنرال نیکولسن می‌گوید که نگرانی اش را با وزارت دفاع امریکا در میان گذاشته و به اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که پاکستان فشار زیاد و بسنده بر شبکه حقانی وارد نکرده‌است.

تا حالا مقام‌های نظامی و ملکی پاکستان در مورد این اظهارات جنرال جان نیکولسن تبصرۀ نکرده‌اند.

جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان در مصاحبه های اخیرش با شبکه تلویزیونی NBC و روزنامه اندین اکسپرس گفته است، پاکستان از یک سو برای آوردن طالبان به میز مذاکره تلاش می‌کند و از سوی دیگر برای اعضای شبکه حقانی در آن کشور پناه گاه می‌دهد که در نتیجه، افراد این گروه به حملات آزادانه شان ادامه می‌دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *