جنرال شیرافگن: طراحان حمله کویته در افغانستان است

مقام ها در پاکستان می گویند که شمار تلفات ناشی از حمله افراد مسلح بر یک مرکز آموزش پولیس در شهر جنوب غربی کویته، مرکز ایالت بلوچستان به حد اقل ۴۱ نفر رسیده است.

نور حق بلوچ، مسؤول صحی ایالت بلوچستان به خبرگزاری اسوسیتد پرس گفت که حد اقل ۱۰۶ نفر در اثر این حمله زخمی شده است. به گفته این مقام پاکستانی، بیشتر کشته شدگان و زخمیان، آنعده منسوبین پولیس اند که در آن مرکز مصروف فراگیری آموزش های نظامی بودند.

جنرال شیر افگن، قوماندان قول اردوی سرحدی پاکستان به خبرنگاران گفت که مهاجمین با طراحان آن حمله در افغانستان به تماس بودند.

او گفت که مهاجمین اعضای لشکر جنگوی – یک گروه شورشی مرتبط با شبکه القاعده می باشند.

سرفراز بگتی، وزیر داخله ایالت بلوچستان به خبرنگاران گفت که یک مهاجم در درگیری با نیرو های امنیتی کشته شد و دو مهاجم دیگر موفق به انفجار دادن واسکت های انتحاری شان شد. آقای بگتی افزود که نیرو های امنیتی عملیات علیه مهاجمین را تکمیل نموده و اکنون مصروف تصفیه محل رویداد می باشند.

وزیر داخله بلوچستان اضافه کرد که حدود ۷۰۰ منسوب پولیس هنگام آغاز حمله در مرکز آموزشی بسر می برد اما بیش از ۲۰۰ تن آنان فوراً پس از آغاز حمله نجات داده شد.

مقام ها می گویند که در این حمله بین چهار تا شش مهاجم دست داشت.

طالبان پاکستانی مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است. محمد خراسانی، سخنگوی آن گروه با نشر اعلامیه ای گفت که مهاجمین پس از حمله دوباره به پایگاه شان برگشته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *