طالبان/ داعش، ده ها فرد ملکی را تیر باران کردند

غلام ناصر خاضع، والی غور می‌گوید که افراد گروه طالبان بین ۲۸ الی ۳۰ تن از افراد ملکی را شب گذشته در نزدیکی شهر فیروز کوه، مرکز ولایت غور تیرباران کرده‌اند.
آقای خاضع رسانه ها گفته که طالبان حوالی ساعت پنج دیروز (سه‌شنبه، چهارم عقرب) با نیروهای امنیتی و خیزش مردمی درگیر شدند که در این درگیری یک فرمانده طالبان به نام فاروق کشته شد.
به گفته‌ی او، پس از درگیری، گروه طالبان چوپان‌ها، افراد ملکی و دهقانان را که در دشت مصروف کار بودند، با خود برده و شب گذشته آنان را که تعداد شان بین ۲۸ تا ۳۰ نفر گزارش شده، تیرباران کردند.
آقای خاضع افزود که منابع مردمی در محل گزارش داده که تعداد قربانیان به همین تعداد است. گزارش‌های دیگری که تاکنون منتشر شده حاکی است که تعداد قربایان ۳۳ نفر اند.
به گفته‌ی والی غور، فعلا مردم در کمربند امنیتی شهر منتظر انتقال اجساد قربانیان اند.
والی غور همچنان گفت که در درگیری شب گذشته میان طالبان و نیروهای امنیتی سه تن از نیروهای امنیتی، یک غیرنظامی و یک نفر از فرماندهان طالبان به نام فاروق کشته شده‌اند.
والی غور می‌گوید که افراد گروه طالبان از طالبان محلی غور اند که در سال‌های گذشته بارها افراد ملکی را به گروگان گرفته و تیرباران کرده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد همان گروپی از طالبان است که دو سال پیش ۱۴ تن از مردمان قوم هزاره را در ۲۵ کیلومتری شهر فیروز‌کوه به گلوله بستند.
والی غور در مورد هویت تباری قربانیان حادثه شب گذشته گفت که قربانیان از اقوام مختلف و بیشتر آنان تاجیک تبار منطقه‌ اند.
والی غور می‌گوید که گروه طالبانی که باعث کشتار این افراد شده‌اند همیشه مصروف راه‌گیری، اخاذی، دزدی و کشتار افراد بیگناه‌اند.
برخی منابع اما می‌گویند این افراد که غیرنظامیان را تیرباران کرده‌اند، قبلا عضو گروه طالبان بودند اما درحال حاضر ادعا دارند که به گروه داعش پیوسته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *