دو فرمانده ارشد القاعده در کنر هدف قرار گرفت

وزارت دفاع امریکا از هدف قرار گرفتن دو رهبر ارشد القاعده در کشور خبر داده‎است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت گفت، که این رهبران در حملات طیاره‎های بی پیلوت در ساحات دور دست ولایت کنر کشته شدند.

در حالی که اردوی امریکا هنوز در مورد نتایج این حملات آخر هفته بررسی می‎کند، خبرگزاری فرانسه گزارش داده که مقام‎های پنتاگون باور دارند که در کشتن این دو تن موفق بوده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی در کنر نیز گزارش داده که درین حملات پانزده شورشی به شمول دو عرب و تعدادی از طالبان پاکستانی کشته شده‎اند.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته‎است، یکی از اهداف، فاروق القحطانی، شهروند قطر و رهبر القاعده در شمال شرق افغانستان بوده است.

به گفته کوک، فاروق موظف شده بود تا مراکز امن القاعده را در افغانستان دوباره ایجاد کند.

سخنگوی پنتاگون افزوده که فرد دیگر بلال العُطَبی است که در تاسیس دوباره مراکز امنی دخیل بوده تا به وسیله آن جنگجویان بتوانند غرب را تهدید کنند و هم چنان جنگجویان خارجی استخدام و آموزش داده شوند.

پیتر کوک گفته است اگر این حملات موفق بوده باشد، نابودی این رهبران برجسته القاعده تلاش‎ها برای طرح دسیسه علیه امریکا، متحدان و شرکای شان در جهان را مختل خواهد ساخت، تهدید به شرکای افغان امریکا را کاهش می‎دهد و به تلاش‎های آن ها برای جلوگیری از ایجاد مراکز امن القاعده در افغانستان کمک می‎کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *