سخنرانان: عرفانی از معماران جهاد در کشور بود

از نخستین سالروز درگذشتِ استاد قربانعلی عرفانی معاون شورای علمای شیعه کشور و نماینده مردم کابل در پارلمان، طی مراسمِ خاصی در کابل گرامی‌داشت به عمل آمد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “، در این مراسم مقامات بلند پایه دولتی، رهبران احزاب سیاسی، نمایندگان مردم در پارلمان، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و هزاران تن از مردم شرکت کرده بودند.

سخنرانان این مراسم ابعاد شخصیت استاد عرفانی را به بررسی گرفته و او را از بنیانگذاران جهاد و از شخصیت های مبارز کشور دانستند.

‎نخست پیام محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور به خوانش گرفته شد. رئیس جمهور در پیامش استاد عرفانی را یکی از بزرگان افغانستان و شخصیت ملی کشور خوانده و یکی از رهبران جهادی و از خدمت گزاران مردم در پارلمان عنوان کرد.

رئیس جمهور در پیامش گفته است که استاد عرفانی دارای شخصیت سنگین و متین بود، همبستگی ملی و وحدت میان مردم افغانستان از آرزوهای وی بود و در راستای وحدت مردم افغانستان تا آنجا تلاش کرد، که هوادارانش وی را معمار وحدت نامیدند.

‎همچنین داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی نیز استاد عرفانی مرحوم را رهبر خردمند، با تدبیر، متواضع و از بانیان جهاد در کشور دانستند.

داکتر عبدالله گفت: شرایط حاضر که مردم از آزادی های نسبی برخوردار اند آسان نبوده و نتیجه تلاشها، قربانی ها، و از خود گذری های بوده که شخصیت های ما در این زمینه هزینه کرده است.

آقای عبدالله نیز وحدت ملی و عدالت اجتماعی را از نیاز های اصلی جامعه دانسته تاکید که شخصیت های افغانستان باید هریک در تناسب به جایگاه شان در برابر ملت احساس مسئولیت نمایند.

رئیس اجرایی کشور افزود که اگر در رفتار رهبر یک کشور نشانی از تبعیض، نفاق و قوم گرایی دیده شود، مردم از آن دوری خواهند کرد.

‎سایر سخنرانان نیز ابعاد شخصیت مرحوم استاد عرفانی را به بررسی گرفته و استاد عرفانی را از رهبران تاثیر گذار جهاد و مقاومت مردم افغانستان یاد کردند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *