عبادی: فتح موصل سریع‌تر از برنامه پلان شده پیش می‌رود

عملیات نظامی ارتش عراق و کمیته های مردم این کشور، بر ضد گروه  داعش سریع تر از برنامه پیش تعیین شده دنبال می گردد.

حیدر عبادی صدراعظم عراق  که از خط مقدم جبهه در شهر موصل دیدن کرد و وعده داد که اردوی این کشور به زودی شهر موصل را به طور کامل از دست جنگجویان داعش آزاد می‎کند.

نیروهای نظامی عراق در عملیات برای پس گیری شهر موصل تاکنون هفت شهرک را از وجود جنگجویان داعش تصفیه کرده‎اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از صدراعظم عراق می‎نویسد، پیشرفت در عملیاتی که بر ضد جنگجویان گروه داعش راه اندازی شده، از انتظار بیشتر بوده و اردوی عراق در آینده نزدیک این شهر را به طور کامل تصرف می‎کند

صدراعظم عراق در دیدار با قوماندانان بلند رتبه نظامی در خط اول جبهه شهر موصل گفت:

“از همه نیروهای نظامی قهرمان ستایش می‎کنم که در این لحاظ در شهر موصل و سایر مناطق در نبرد اند. انشاالله به زودی به تمام عراقی‎ها مژده آزادی شهر موصل را می‎دهم. آشکار است که تروریزم عقب زده شده و در حالت نا امیدی است. ”

خبرگزاری رویترز می‎گوید، هرچند، عبادی از پیشروی قوای مسلح کشور راضی است، امانیروهای نظامی عراق در جنگ موصل به تهدیدهای ناشی از بمبگذاری‎ها، فرش ماین کنار سرک و هدف قرار گرفتن نشانه زن‎های داعش، روبرو اند.

رعید شاکر جودت یک جنرال اردوی عراق گفت، نیروهای نظامی این کشور کنترول شهر حمام ال-الیل را به دست گرفته‎است. جاییکه پیش از تصرف این شهر از سوی داعش، دو ملیون تن در آن زنده‎گی می‎کردند.
نیروهای امنیتی عراق با تصرف شهر حمام ال-الیل، در مجموع هفت شهرک را پس گرفته‎اند.

نیروهای امنیتی عراق با تصرف شهر حمام ال-الیل، در مجموع هفت شهرک را پس گرفته‎اند.

اردوی عراق همچنان در این عملیات از استقامت شمال در چهار کیلومتری نزدیک به میدان هوایی شهر موصل پیشرفت کرده‎است.

گزارش‎ها از پیشروی نیروهای نظامی عراق در عملیات بر ضد گروه داعش در شهر موصل در حالی خبر می‎دهند که رهبر داعش در یک نوار صوتی منصوب به او از جنگجویان خود می‎خواهد که جبهه را رها نکرده و عقب نشینی نکنند.

نیروهای امنیتی عراق با تصرف شهر حمام ال- الیل، در مجموع هفت شهرک را باز پس گرفته‎اند، اما بازهم زنده‎گی مردم به خاطری به خطر مواجه است، که با هر پیشرفت اردوی عراق، جنگجویان گروه داعش از مردمان ملکیبه حیث سپر استفاده می‎کنند و آن‎ها را هدف قرار می‎دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *