گروه طالبان کنفرانس اسلامی عربستان را تحریم کرد

 گروه طالبان  با نشر یک نامه از علمای جهان اسلام خواسته است تا در کنفرانس علمای جهان اسلام در عربستان سعودی اشتراک نکنند و اجازه ندهند که این کنفرانس، ابزاری برای مشروعیت‌دهی به حکومت تحت حمایت غرب در کابل شود.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این گروه با فرستادن پیامی به «علمای جهان اسلام» گفته که جنگجویان‌اش در حال جهاد علیه متجاوزان غربی در افغانستان می‌باشند و نباید اجازه داده شود که این کنفرانس به حمایت از «متجاوزان» برگزار شود.

در پیام طالبان آمده است: «دشمن متجاوز حالا می‌خواهد جهاد ملت افغانستان را با تبلیغات و پروپاگندهای انحراف کننده، جنگ روانی، توطیه‌های پنهان، فتواهای جعلی و دیگر تاکتیک‌های غیر نظامی مثل پروسه صلح، فرو بنشاند».

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت افغانستان طی سفری به ریاض در ماه گذشته گفته بود که کنفرانس علمای جهان اسلام در مورد افغانستان در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

به گزارش رویترز طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که این پیشنهاد از سوی شورای عالی صلح حکومت افغانستان برای رد مشروعیت جهاد این گروه صورت گرفته است.

در اعلامیه این گروه آمده بود: «آنها می‌خواهند جهاد مقدس افغانستان را که در آستانه‌ای پیروزی قرار دارد به‌عنوان خون‌ریزی نامشروع معرفی کنند که مخالف شریعت است و جهاد را بدنام می‌کند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *