تنشِ دیپلماتیک میان بغداد و ریاض بالا گرفت

سفیرسابق عربستان سعودی در بغداد که بخاطر اظهارات و تحرکات جنجالی و تنش آفرین از عراق اخراج شده است، درتازه ترین جنجال در شبکه های اجتماعی، وزیر خارجه عراق را متهم کرده که یک وزارت خانه عربی را گروگان گرفته است و قصد دارد مکه را تخریب کند.

 ایرنا به نقل از رسانه های عراقی گزارش دادند ، ثامر السبهان که بعد از اخراج ازعراق به دلیل رفتارهای خارج ازعرف دیپلماتیک به سمت وزیر دولت سعودی در امور کشورهای خلیج منصوب شده، درصفحه شخصی اش در توئیتر، ابراهیم جعفری را متهم کرده که قصد دارد مکه را تخریب کرده و سپس آن را محکوم کند.
السبهان، به این دلیل به جعفری اتهام تخریب مکه را زده که در تلاش سعودی برای محکوم کردن نیروهای یمنی بخاطر شلیک به خاک عربستان اعلام تحفظ کرده است.
وی گفته که جعفری یک وزارت خانه کشور عربی را ربوده و به گروگان گرفته است و سپس آن را یک مصیبت قلمداد کرده است.
وزارت خارجه عراق ۱۸ نوامبر جاری دربیانیه ای، تحفظ این وزارت خانه را نسبت به تصمیم سازمان همکاری اسلامی که در آن عربستان نیروهای حوثی (نیروهای مردمی یمن) را متهم به شلیک موشک به مکه مکرمه کرده بود، اعلام کرد.
دولت سعودی در حالی نیروهای یمنی را متهم به شلیک موشک به مکه کرده که آنها در بیانیه این ادعا را رد و اعلام کردند فرودگاه ملک عبدالعزیز را در جده هدف قرار داده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *