وحدت: خارجی ها در سر پل مراکز نظامی ایجاد کرده اند

مقامات سرپل می‌گویند، جنگجویان خارجی در مناطق کوهستانی این ولایت برای خود پناهگاه‎های امن ساخته و برای نیروهای مسلح مخالف دولت شیوه‌های جنگ در برابر قوت‌های افغان را آموزش می‌دهند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ظاهر وحدت والی سرپل می‌گوید که جنگ جاری در ولایت سرپل از سوی برخی از اتباع کشورهای همسایه جنوبی و شمالی افغانستان رهبری می‌شود.

والی سرپل همچنان گفت که جنگجویان خارجی مراکز تربیه انتحاری را از بیرون مرزهای جنوبی افغانستان به ولسوالی کوهستانات انتقال داده و در جریان چند ماه گذشته بیش از شصت انتحاری در سرپل آموزش‌های جنگ چریکی را فرا گرفته اند.

به باور والی سرپل، طالبان مسلح در جریان بیش از یک سال در ولسوالی کوهستانات این ولایت سرمایه گذاری کرده و عملاً چهار هزار نیروی مخالف مسلح دولت از همین ولسوالی توسط جنگجویان خارجی رهبری می‌شوند.

 

مقامات سرپل از موجودیت نیروهای گروه داعش در برخی از مناطق سرپل خبر داده می‌گویند که علاوه بر طالبان مسلح گروه‌های مسلح وابسته به داعش نیز در سرپل نا امنی خلق می‌کنند.

ظاهر وحدت والی سرپل گفت که داعشیان اکثراً در ولسوالی صیاد ولایت سرپل و در مرز با ولایت جوزجان برای خود مراکز جنگی ساخته اند.

با آنکه مقامات امنیتی افغان از حضور گسترده جنگجویان خارجی در ولایت سرپل خبر می‌دهند و می‌گویند که رهبری جنگ علیه دولت به دست اتباع کشور های همسایه است، اما ظاهر وحدت والی سرپل گفت، در نظر دارند تا جهت سرکوب شورشیان مسلح عملیات وسیع را در این ولایت راه اندازی کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *