افعانستان رسما عضو سازمان بین المللی حکومت‌داری شفاف شد

افغانستان عضویت سازمان بین‌المللی حکومتداری شفاف را کسب کرده‌است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” اداره تدارکات ملی کشور باور مند است که این عضویت در سازمان بین‌المللی حکومتداری شفاف می‌تواند بستر مناسبی را برای تحقق تعهدات حکومت در امر مبارزه با فساد اداری در بخش تدارکات و چگونگی قرارداد های بزرگ ایجاد کند.

سهیل کاکر مشاور این اداره  در یک نشست خبری در کابل گفت، این تحول می‌تواند حق دسترسی به معلومات مردم را افزایش داده و از این طریق سبب تامین شفافیت بیشتر در این بخش گردد.

سازمان بین‌المللی حکومتداری شفاف در سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی هشت کشور به هدف ایجاد حکومتداری شفاف تأسیس شده و در حال حاضر هفتاد و پنج کشور عضو این سازمان است.

بر بنیاد معلومات، حکومت افغانستان در کنفرانس لندن برای کسب عضویت سازمان بین‌المللی حکومتداری شفاف تعهد کرد و سپس توانست بتاریخ نهم ماه جاری میلادی موفق به اخذ آن گردد.

این در حالیست که پیش از این نگرانی‌های در مورد نبود نظارت و کنترول از قرارداد های بزرگ ملی وجود داشته است.

نهادهای مبارزه با فساد اداری همواره تأکید کرده‌است تا یک سیستم شفاف حسابدهی به منظور گزارش دهی از روند بستن قرارداد‌ها و پیشبرد کار پروژه‌های بزرگ ایجاد و عملی گردد.

اما با آنهم دیده بان شفافیت افغانستان می‌گوید که هنوز فساد اداری به گونه گسترده وجود دارد و شبکه‌های فساد در حکومت این کشور فعال‌ است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *