کابوس کافکایی یک اسیر خارجی در دست شبکه حقانی

شبکه حقانی،  ویدئویی جدید از یک خانواده امریکایی – کانادایی را منتشر کرده که در سال ۲۰۱۲ از سوی این گروه به گروگان گرفته و به اسارت برده شد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “در این ویدئو جاشوا بویل کانادایی و کایتلن کولمن امریکایی همراه با دو پسر خردسال شان دیده می‌شوند.
خانم کولمن زمانی که با شوهرش در سال ۲۰۱۲ برای سیاحت به افغانستان رفته بودند، حامله بود و از زمان اسارت تا حال صاحب دو فرزند شده است.
در ویدئو خانم کولمن برای آنچه پایان “کابوس کافکایی” خانواده‌اش می‌خواند، التماس کمک می‌کند.
ظاهرا شبکه حقانی در برابر آزادی این خانواده، خواهان رهایی سه عضو ارشد این گروه در افغانستان هستند.
مقامات کانادا گفته‌اند که در مورد این ویدئو تحقیق می‌کنند ولی دولت امریکا تا کنون واکنشی نشان نداده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که این گروه در حال بررسی این ویدئوی منتشر شده است و نمی‌تواند انتشار آن را از سوی طالبان “تایید یا رد” کند.
در این ویدئو خانم کولمن از دولت‌های امریکا و کانادا و همچنین از شبکه حقانی انتقاد می‌کند.
او می‌گوید: “ما می‌دانیم که هر دو جانب از ما متنفرند و ما را با دو کودک با مشکلاتمان رها کرده‌اند. اما تنها می‌توانیم التماس و دعا کنیم که کسی بالاخره درک کند که این مردان برای آنچه تلافی می‌خوانند، چه ظلمی بر ما روا داشته‌اند. ”
در ویدئو دیده می‌شود که هر دو کودک روی زانوان پدرشان نشسته‌اند و صحتمند به نظر می‌رسند.
خبرگزاری رویترز نوشته است که دو عضو ارشد گروه طالبان در تماس تلفنی به این خبرگزاری تایید کرده‌اند که شبکه حقانی این ویدئو را منتشر کرده است و شب دوشنبه پیش از انتشار در یوتیوب به مقامات آمریکایی و کانادایی فرستاده شده بود.
شبکه حقانی، هر چند تحت رهبری گروه طالبان فعالیت می‌کند، اما از نظر ساختاری و عملیاتی مستقل پنداشته می‌شود و سراج‌الدین حقانی، رهبر این شبکه معاون هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان است.
منابع طالبان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که شبکه حقانی خواهان آزادی سه عضو ارشد این شبکه از جمله برادر و مامای سراج‌الدین حقانی هستند.
خانم کولمن در این ویدئو به باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا التماس می‌کند که با گروگانگیرها معامله کنند.
او می‌گوید: “آنها پول، قدرت، دوستانشان را می‌خواهند. باید این چیزها را به آنها بدهید، پیش از آنکه پیشرفتی حاصل شود.”
مایکل اوشانسی، سخنگوی اداره امور جهانی کانادا گفت: “ما عمیقا نگران امنیت و مصونیت جاشوا بویل، کیتلن کولمن و کودکان آنها هستیم و می‌خواهیم آنها بدون قید و شرط آزاد شوند.”
مقامات امریکایی حاضر نشد‌ه‌اند در این مورد ابراز نظر کنند اما از گزارشگران خواستند به خبرنامه‌ای که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در واکنش به انتشار ویدئویی دیگری از این خانواده در ماه آگست امسال منتشر کرده بود، مراجعه کنند.
در آن خبرنامه امریکا خواهان “آزادی فوری” این خانواده براساس “دلایل بشردوستانه” شده بود و گفته شده بود که امریکا “به تلاش شدیدش برای بازگرداندن تمامی گروگان‌های امریکایی به خانه ادامه خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *