کابلوف: مسکو و اسلام آباد و پکن در قبال صلح افغانستان برنامه ندارند

کرملین می‎گوید این‎کشور با چین و پاکستان، هیچ پلانی ندارند تا در گفتگوهای دولت وحدت ملی با طالبان مسلح میانجیگری کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “نماینده روسیه برای افغانستان دیروز گفت هدف از نشست مسکو گسترش همکاری‎های منطقه یی جهت بهبود وضعیت افغانستان بوده‎است.

ضمیر کابلوف می‎گوید تا حالا هیچگونه تقاضای در این مورد از هیچ جانبی صورت نگرفته و آن‎ها هیچ برنامه برای میانجیگری در مذاکرات افغانستان ندارند.

کابلوف همچنان گفته که به باور نماینده‎های روسیه، چین و پاکستان، در افغانستان به یک ساختار جامع تر منطقه یی نیاز است تا در همکاری و همراهی با این کشور، اهداف تازه تعیین شوند که نتیجه داشته باشند، زیرا به گفته وی در وضعیت جنگی فعلی، گفتگوها در چند بعدُ بی نتیجه مانده‎است.

 

کابلوف: تا حالا هیچگونه تقاضای در این مورد از هیچ جانبی صورت نگرفته و آن‎ها هیچ برنامه برای میانجیگری در مذاکرات افغانستان ندارند.

نماینده روسیه می‎گوید که مشوره سه جانبه در مسکو، نخستین گام برای ایجاد یک ساختار منطقه یی بوده‎است.

به گفته کابلوف، در آینده نه تنها نماینده افغانستان بلکه مقام‎ها و نمایندگان کشورهای که علاقمند یافتن راه حل افغانستان استند، برای شرکت در این گونه نشست‎ها دعوت خواهند شد.

نماینده روسیه این را هم به خبرگزاری انترفاکس گفته‎است که سومین بار بود نشست سه جانبه با شرکت نماینده‎های چین، پاکستان و روسیه در جریان سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد.

ضمیر کابلوف ابراز امیدواری می‎کند که چنین نشست‎ها نتیجه عملی و مثبت داشته باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *