سربازگیری داعش، از جوانان زیر هژده سال در ننگرهار

تازه ترین گزارش ها از شرق کشور حاکی از آن است که گروه داعش در این مناطق از جوانان زیر ۱۸ سال بیشتر سربازگیری می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “شماری‌ از اعضای پیشین داعش در ننگرهار می‌گویند که بسیاری از جنگ‌جویانِ این گروه را جوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند و آنان در نبردهای رودر رو با نیروهای دولتی سهم می‌گیرند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، می‌گوید: «داعش با تبلیغات گوناگون نوجوانان را جذب می‌کنند. این قشر جامعه با تبلیغاتی اندک به سود یک گروه فعالیت می‌کنند. البته شماری از این افراد بازداشت شده‌اند.»

بر اساس گزارش‌ها، همین اکنون گروه داعش در چندین ولسوالی ننگرهار مراکز آموزشی و جلب و جذب دارند.

شورای ولایتی ننگرهار تائید می کند که داعش نوجوانان را برای جنگ جذب می کند و نداشتن تجربه در جنگ باعث شده‌ که بسیاری از این نوجوانان در جنگ کشته و یا زخمی شوند.

مراد عضو شورای ولایتی ننگرهار، می‌گوید: «کودکان و جوانانв که حتی ۱۸ ساله نیز نشده اند، از سوی داعش جذب شدند. چون آنان افکار تازه و خام دارند و از دیدگاه داعش تأثیرپذیر هستند.»

از سوی دیگر میرویس یاسینی نمایندۀ مردم ننگرهار در مجلس نمایندگان می‌گوید از بی‌پروایی حکومت، داعش توانسته‌ است با تبلغات ، جوانان و نوجوانان را بیشتر جذب و آنان را به جنگ با نیروهای دولتی تحریک کند.

آمارهای ناتو نشان می‌دهد که در یک سال گذشته شمار جنگجویان داعش در نتیجۀ علمیات‌ نیروهای دولتی و حمله‌های هوایی نیروهای امریکایی از ۳۰۰۰ به یک هزار کاهش یافته‌ است.

البته این گروه هنوز هم در ولسوالی‌های دِه بالا، نازیان، اچین، پچیراگام و کوت ننگرهار حضور گسترده و فعال دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *