اوج تنش دیپلماتیک میان کرملین و قصر سفید

ولادیمیرپوتین، رییس جمهور روسیه درخواست وزیرخارجه کشورش را درپیوند به اخراج تلافی جویانه دیپلمات های امریکایی از روسیه مخالفت کرد.
بارک اوباما،رییس جمهور امریکا فرمان خروج ۳۵دیپلمات ومقام روسیه را به دلیل حملات سایبری برضد دموکرات ها در کشورش صادر کرده است.
درپیوند به این قضیه وزارت خارجه روسیه از ولادیمیرپوتین درخواست کرده است که دراین خصوص با مقامات ودیپلمات های امریکایی در روسیه اقدام متقابل صورت بگیرد.
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از پوتین خواسته بود با اخراج تعداد ۳۵ نفر از دیپلمات های امریکایی از روسیه موافقت کند.
درخواست لاوروف برای تلافی اخراج دیپلمات های روسیه از امریکا صورت گرفته بود.
ولادیمیر پوتین می گوید با درخواست وزارت خارجه روسیه برای اخراج همین تعداد دیپلمات امریکایی مخالفت کرده، اما حق واکنش به امریکا را برای کشور خود محفوظ می داند.
به نقل از شبکه تلویزنی سی ان ان آقای پوتین درخواست وزیر خارجه کشورش برای اخراج دیپلمات های امریکایی در عکس العمل با اخراج دیپلمات های روسیه از امریکا را رد کرد.
باراک اوباما رییس جمهور امریکا  تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرد که بر اساس آن ۳۵ دیپلمات و مقام اطلاعاتی آن کشور از امریکا اخراج و دو مجتمع متعلق به دولت روسیه در ایالت‌های نیویارک و مریلند نیز تعطیل خواهند شد.
آقای اوباما در بیانیه ای که در سایت رسمی کاخ سفید به نشر رسیده گفته است که “این اقدامات به دنبال هشدارهای خصوصی و علنی ما به دولت روسیه انجام می‌شوند و پاسخی ضروری و متناسب با اقداماتی است که ناقض هنجارهای رفتاری در عرصه بین المللی بوده و با هدف آسیب رساندن به منافع امریکا انجام می‌شوند.”
تنش ها میان روسیه و امریکا از زمانی بالا گرفته است که مقامات روسیه به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع دونالد ترامپ متهم شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *