وزارت مخابرات، دست آوردهایش را رسانه‌ای کرد

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “در گزارش تازه‌ای که از سوی این وزارت امروز یکشنبه ۱۲ جدی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است که در جریان سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، ساحات تحت پوشش مخابرات در کشور ۳ تا ۴ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که در جریان سال ۱۳۹۵ خورشیدی، قیمت انترنت در کشور نیز کاهش یافته است.

در گزارش وزارت مخابرات در این مورد چنین آمده است: «افغانستان ۱۰ جی‌بی انترنت را از قرغیزستان در بدل چهارصد هزار دالر به‌دست می‌آورد که امسال این مبلغ به دوصد هزار دالر کاهش یافته است. قبلا افغانستان ۱۰ جی‌بی انترنت را از پاکستان در بدل دوصدو پنجاه هزار دالر به‌دست می‌آورد، امسال این قیمت به یک‌صدو هشتاد هزار دالر کاهش یافت و هم‌چنان پیش از این که یک ام‌بی انترنت برای مردم عام در منازل و بازارهای تجارتی در بدل ۶۰ دالر توزیع می‌شد، امسال قیمت این ظرفیت به  ۴۸ دالر کاهش یافت».

در گزارش وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی آمده است که این وزارت در جریان امسال خورشیدی به تعداد ۴۲۳ سایت مخابراتی را نصب و فعال کرده که از این میان ۲۴۲ دستگاه ارتباط قریه نیز نصب و فعال شده است و هم‌چنان به تعداد ۵۰ سایت، ۳۰ پوهنتون و مکتب با فایبر نوری وصل گردیده اند.

گزارش افزوده است که امسال به‌ طول ۹۶۸ کیلومتر شبکه فایبرنوری برعلاوه شبکه ملی فایبر نوری در مسیرهای جدید از جمله در مناطق مرکزی، جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور گسترش یافته است.

وزارت مخابرات اعلام کرده است که به‌طور مجموعی در سکتور مخابرات ۲۰۰ هزار نفر مصروف کار هستند که ۶۰ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش به‌طور مجموع در سکتور مخابرات بیش از ۲٫۳ میلیارد دالر سرمایه گزاری صورت گرفته است.

وزارت مخابرات افزوده است که عواید مجموعی سال ۱۳۹۵ خورشیدی این وزارت ۱۳٫۷ ملیارد افغانی بوده که نسبت به هدف تعین شده از سوی وزارت مالیه ۱٫۵ ملیارد افغانی بود، ۳۵ فیصد افزایش را نشان می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *