قرارداد ساخت سرک شمال به جنوب نهایی شد

قرارداد احداث سرک دره صوف ولایت سمنگان الی یکاولنگ ولایت بامیان به طول ۱۷۸ کیلومتر توسط انجنیر محمود بلیغ وزیر فواید عامه و لوشن رئیس شرکت سرک و پل سازی چینی به امضا رسید.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “انجنیر محمود بلیغ وزیر فواید عامه در مراسم امضای قرارداد گفت: قرارداد احداث سرک یکاولنگ- دره صوف در سال ۲۰۱۴ به داوطلبی سپرده شد که دو شرکت –چینایی و ترکی- شارت لست گردیدند و در این داوطلبی شرکت چینایی حاضر گردید که سرک مذکور را به هزینه ۲۰۴،۹ میلیون دالر احداث نماید.

وزیر فواید عامه افزود: این پروژه به کمک مالی بانک انکشاف آسیایی به پایه اکمال خواهد رسید و جزء دهلیز شمال و جنوب افغانستان می‎باشد که در سال گذشته به اعلان تدارکاتی سپرده شد اما به دلیل قیمت‎های بالا و هم‎چنان مشکلات تخنیکی تصمیم گرفته شد که پروژه مجدداً از روش تدارکاتی مقید به پیش برده شود و این پروژه دارای ۸ پل به سایز‎های مختلف، ۱۹۴ پل‎چک و ۵۹۵۰ متر دیوار استنادی می‎باشد که در مدت ۱۲۷۸ روز به پایه اکمال می‎رسد.

تام پنیلا رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، بخاطر آغاز این پروژه بزرگ به مردم، دولت و باشنده گان مناطق مرکزی کشور تبریک گفته و اظهار داشت: با تکمیل شدن این پروژه مناطق مرکزی افغانستان و در مجموع افغانستان به مرکز تجارتی و اقتصادی مبدل خواهد شد.

لوشن رئیس شرکت سرک و پل سازی چین از این‎که برای نخستین بار در پیشرفت و بازسازی افغانستان نقش ایفا می‎کند، ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان نمود که این اولین گام آنان برای همکاری در افغانستان است که تداوم خواهد یافت.

وی از رئیس‎جمهور تشکری کرد که به پروژه‎های زیربنایی توجه زیادی دارد و ابراز امیدواری نمود که در اثر کار مشترک افغانستان و جمهوری مردم چین، همکاری‎ها در عرصه‎های مختلف گسترش مزید یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *