ناتو صدها سرباز به ولایت فراه فرستاد

ناتو به تازه‌گی ۲۰۰ سرباز را به ولایت فراه در غرب افغانستان فرستاده تا از نیروهای امنیتی افغان حمایت و پشتی‌بانی نمایند.

در اعلامیه‌یی که از سوی این سازمان در کابل  به نشر رسیده گفته شده که جنرال جان نیکلسون این اقدام را به درخواست والی ولایت فراه مبنی بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان منظور کرده‌است.

بر اساس اعلامیۀ ناتو، این نیروها آموزش، مشوره‌دهی و حمایت از نیروهای امنیتی افغان را در ولایت فراه را برای یک هفته انجام خواهند داد.

مقام‌های محلی در ولایت فراه با تایید فرستادن این سربازان به آن ولایت گفته‌اند بیش‌ترشان ایتالیایی هستند و روز جمعه به فراه رسیده‌اند.

این در حالی‌ست که پیش از این وزارت دفاع امریکا اعلام داشت که در بهار سال آینده ۳۰۰ سرباز دریایی‌اش را به ولایت هلمند خواهد فرستاد.

در حالی که سربازان امریکایی دوسال پیش ولایت هلمند را ترک کرده بودند، به نظر می‌رسد ناتو اقدامات پیش‌گیرانه‌یی را برای جلوگیری از افزایش تهدیدها در سال آینده در افغانستان، روی‌دست می‌گیرد.

از سویی، ماموریت جنگی ناتو در سال ۲۰۱۴ در افغانستان به پایان رسید و این ماموریت تنها در چارچوب حمایت و مشوره‌دهی نیروهای افغان بود، اما هرازگاهی نیروهای حمایت قاطع در عملیات‌های نظامی نیز به درخواست حکومت افغانستان اشتراک کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *