یک جنرال ارشد وزارت داخله به حبس و جریمه نقدی محکوم شد

محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری کشور عبدالواسع رووفی، جنرال پولیس وزارت امور داخله را به جرم دریافت رشوه و جعل اسناد به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “بر اساس تصمیم دادگاه این حکم نهایی نیست و متهم حق استیناف خواهی را دارد.
محاکمه این عبدالواسع رووفی ابه صورت علنی در مرکز مبارزه با جرایم سنگین با حضور شماری از مقام های دولتی، نمایندگان نیروهای حمایت قاطع ناتو و نمایندگان برخی نهادهای مبارزه با فساد و فعالان مدنی برگزار شد.
در این جلسه دادستان قضیه گفت که عبدالواسع ر‌ووفی، معاون معینیت پالیسی و استراتیژی و رییس کمیته ارزیابی تدارکات و آفرگشایی وزارت امور داخله با استفاده از صلاحیت‌های وظیفه ای ‌اش قرارداد تیل این وزارت را در بدل ۱۵۰ هزار دالر به شرکت فید لس Feed less سپرده است.
وی افزود که این جنرال بالفعل هنگام دریافت رشوت در خانه‌اش، از سوی نیروهای کشفی بازداشت شده و همچنان یک مو‌تر لندکروز بدون اسناد نیز در خانه اش کشف شده است.
در جریان دادگاه آقای رووفی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را توطئه خواند و وکیل مدافع او نیز تلاش کرد که این اتهام‌های مطرح شده را بی ‌اساس ثابت کند.
اما دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری این جنرال را مجرم شناخت و شیرآقا منیب، رییس این دادگاه اعلام کرد که عبدالواسع روفی به دلیل دریافت ۱۵۰ هزار دالر رشوه به مدت ۸ سال زندان و پرداخت جریمه معادل رشوه دریافت کرده، محکوم است.
آقای منیب همچنین او را به دلیل ساخت یک سند جعلی موتر و استفاده از آن به مدت شش سال و شش ماه به زندان محکوم کرد.
این جنرال که ۳۵ سال سابقه کار در وزارت داخله افغانستان را دارد در مجموع به ۱۴ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
بر اساس تصمیم دادگاه این حکم نهایی نیست و متهم حق استیناف خواهی را دارد.
قبل از این نیز مرکز قضایی مبارزه با فساد اداری و جرایم سنگین یک دادستان ارشد را به جرم رشوه‌گیری به ۳۰ ماه زندان محکوم کرد.
مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری حدود چهار ماه قبل ایجاد شد و تا کنون چندین جلسه محکومین به فساد اداری را برگزار کرده است.
رهبران حکومت وحدت ملی تعهد سپرده اند که با فساد اداری به گونه جدی مبارزه می کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *