از ورود دانشجویان بی‌حجاب، در پوهتون هرات جلوگیری می‌شود

مسؤولان اداری دانشگاه هرات می‌گویند، دانشگاه‌ها در تمامی کشورهای دنیا مرکز تحول فکری، اخلاقی و محل عرضۀ ارزش‌های نوین انسانی، علمی و تاریخی‌ اند، اما این تحول باید بر بنیاد ارزش‌های دینی و اسلامی باشد. آنان می‌گویند، پس از این که شکایت‌های در بارۀ عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی دانشجویان در هرات بالا گرفت، آنان تصمیم گرفتند که دیگر به دانشجویانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اجازۀ ورود ندهند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “حسن فرید، معاون علمی دانشگاه هرات می‌گوید، پس از این، بی‌حجابی در داخل دانشگاه قابل پذیرش نیست و دانشجویانی که حجاب‌ را رعایت نکنند، از صنوف درسی اخراج خواهند شد.

اما دانشجویان دانشگاه هرات در این باره دیدگاه‌های گوناگونی دارند. برخی‌ها از این اقدام استقبال می‌کنند، اما برخی دیگر این کار مسؤولان دانشگاه را تمسخرآمیز دانسته و می‌گویند، مسؤولان به جای بالابردن کیفیت آموزش، روی موضوعات ساده و فرعی تمرکز دارند.

آگاهان دینی نیز به این باورند که برخی از جوانان به علت نداشتن آگاهی از دموکراسی و تقلید از لباس پوشی غربی‌ها بدون در نظرداشت معیارهای اسلامی، به گونه‌یی در جامعه ظاهر می‌شوند که تحت هیچ شرایطی با ارزش‌های اسلامی برابر نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *