وزارت خارجه ادعای پاکستان را بی‌اساس خواند

وزارت خارجه کشور ادعای پاکستان را مبنی بر اینکه از خاک افغانستان برضد آن‌کشور استفاده شده باشد را بی‌بنیاد و نادرست می‌خواند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت کرد که پاکستان هیچ گونه مدرک یا شواهدی مبنی بر اینکه از خاک افغانستان بر ضد این‌کشور استفاده شده‌است در دست ندارد.

آقای مستغنی تأکید می‌ورزد، این یک واقعیت است که طالبان در آنسوی خط دیورند پناهگاه دارند و با فعالیت‌های ‌شان امنیت افغانستان را برهم زده‌اند.

 

مستغنی گفت:
“هر چند، چندین بار چنین ادعایی شده‌است، اما تاکنون از سوی مقام‌های پاکستانی برای ثابت ساختن این ادعای شان، حتا یکبار هم کدام ثبوت و یا مثال نداشته اند.”

وزارت خارحه افغانستان پس از آن به این سخنان می‌پردازد که جیمز ماتیس نامزد وزارت دفاع امریکا نیز موجودیت گروه‌های گونه گون هراس افگن را در پاکستان موضوع نگران کننده گفته‌است.

 

جیمز ماتیس نامزد وزارت دفاع امریکا

ماتیس روز گذشته در سخنرانی اش در سنای امریکا گفته است، اگر به حیث وزیر دفاع امریکا گماشته شود، بر پاکستان فشار خواهد آورد تا پناهگاه‌های تروریستان را در خاکش نابود سازد.

با این همه نگرانی‌ها، وزارت خارجه پاکستان در خبرنامۀ گفته‌است که دیگران نباید مسئول بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان پنداشته شوند.

در اعلامیه همچنان ادعا شده‎است که برخی از قدرت‌ها از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌کنند.

این در حالیست که در انفجار مرگبار در مهمانخانه ولایت کندهار در کنار چند تن از مقامات دولتی افغان شماری از دیپلومات‌های امارات متحده عربی نیز کشته و زخمی شدند.

پس از آن جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار گفته‌است که این انفجار در آنسوی خط فرضی دیورند طرح ریزی شده است و مسئول انجام آن شبکه حقانی‌است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *