دولت؛ به ارزش سیزده و نیم میلیارد دالر قرار داد بست

جلسه کمیسیون تدارکات ملی با ریاست محمداشرف غنی، رییس‌جمهوراکشور، ۱۳ قرارداد را به ارزش ۱۳,۵ میلیارد افغانی اعطا کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این قرار داد ها شامل پروژه‌های پنج لین انتقال برق از ولایت غزنی تا ولایت قندهار، ساختمان فاز دوم شبکه آب‎رسانی شهر ایبک ولایت سمنگان، حفاری، بازسازی، آزمایش و تجهیز دو حلقه چاه در ساحه معدن یتیم طاق شبرغان، تدارک پنجصد و پنجاه هزار لیتر تیل دیزل و پترول مورد ضرورت وزارت معارف، پنج قرارداد مواد اعاشوی وزارت دفاع ملی و چهار قرارداد مواد اعاشوی وزارت امور داخله و سایر پروژه های دیگر می‌شود.

از سوی هم این کمیسیون، اعطای قرارداد تدارک روغنیات شرکت افغان تیلی کام را صرف برای مدت دو ماه جهت رفع نیازمندی‎های لازم تمدید کرد و  فیصله شد که این قرارداد برای بار دوم به داوطلبی گذاشته شود.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است که در این جلسه کمیسیون تداراکات ملی، قرارداد چهار قلم مواد اعاشوی (گوشت) مربوط وزارت دفاع ملی نیز مشروط به بررسی وزارت اقتصاد مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.

این نشست با حضور مقام‌های حکومتی افغانستان در ارگ ریاست جمهور برگزار شد

بر اساس این اعلامیه، رییس‎جمهوری افغانستان به وزارت‏های صحت‏ عامه و زراعت، آبیاری و مالداری دستور داده است که معیارهای خریداری مواد غذایی وارداتی وزارت دفاع ملی را بررسی کنند. او اضافه کرده است که برای تثبیت قیمت‎های  مناسب، میکانیزم مؤثر ایجاد شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *