انگلیسی‌ها فرمان‌های ضداسلامی ترامپ‌را محکوم کردند

سه تن از فعالان مدنی و ضد جنگ در انگلیس ضمن محکوم کردن احکام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه مسلمانان و پناهجویان، تصریح کردند که باید در برابر سیاست های تفرقه انگیز و نژادپرستانه ترامپ ایستاد و مقاومت کرد.

 «لیندزی جرمن» مدیر تشکل مدنی کارزار ائتلاف توقف جنگ روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، احکام ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد و افزود: به نظر من این احکام اشتباه، نژادپرستانه و تفرقه انگیز است و هم اینک ترامپ یک مشکل بزرگ برای آمریکا شمرده می شود.
خانم «جرمن» افزود: اکثر کشورهایی که هدف احکام ضد مهاجرتی ترامپ قرار گرفته اند، پیش از این از سوی آمریکا بمباران و مورد تجاوز قرار گرفته اند و جای تعجب نیست که نارضایتی گسترده ای علیه آمریکا در جریان است.
این فعال مدنی با بیان اینکه «کشور آمریکا دچار انشقاق شده است» افزود: تظاهرات گسترده ای در آمریکا علیه آقای ترامپ در جریان است؛ اکثر مردم با سیاست های او مخالف هستند.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها این روزها در مورد اقدام به اعتصاب سخن می گویند؛ به نظر من آمریکا طی ماه های آتی شاهد تحولات بزرگی در این کشور خواهد بود.
خانم «جرمن» در پاسخ به سئوالی در رابطه با سکوت لندن در قبال سیاست های نژادپرستانه ترامپ بیان داشت: دولت انگلیس نقش بسیار بد و مخربی را تاکنون ایفا کرده است؛ انگلیس و آمریکا همواره با یکدیگر رابطه ویژه داشته اما این رابطه برای ما مفید نبوده است.
وی هشدار داد که رابطه ویژه انگلیس و آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ «به شدت خطرناک» خواهد بود.
این فعال مدنی ابراز امیدواری کرد که مردم از هر ابزاری برای مقابله با سیاست های ترامپ استفاده کنند.
«دیوید روزنبرگ» فعال یهودی و عضو گروه مدنی موسوم به یهودیان سوسیالیست نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا برخی از مردم اظهار می کردند، زمانی که دونالد ترامپ بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند مانند یک سیاستمدار برخورد خواهد کرد. اما یهودیانی که اعمال فاشیست ها را در گذشته تجربه کرده بودند به خوبی می دانستند که تهدیدهای او جدی است.
این فعال یهودی افزود: کاری که او انجام داده است وحشتناک، نژادپرستانه و غیر انسانی است. هر چند اقدامات او سبب ایجاد وحدت میان مسلمانان، یهودیان، ضد نژادپرستان و ضد فاشیست ها شده است.
وی در ادامه بیان داشت که ۷۰ درصد یهودیان آمریکا به دونالد ترامپ رای ندادند.
روزنبرگ افزود: آنها (یهودیان آمریکا) به طور سنتی طرفدار دمکرات ها هستند چون تاریخ نشان داده است که جمهوری خواهان ضدیهود و به شدن طرفدار رژیم اسرائیل هستند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که مردم ساکن در سرزمین های اشغالی اعم از فلسطینی، یهودی و مسیحی به شدت از سوی دولت دست راستی نتانیاهو تحت فشار هستند. اما آمریکا با این دولت رفاقت دارد چرا که منافع شان را تامین می کند.
این فعال یهودی در پاسخ به سئوالی در رابطه با سفر پیش روی نتانیاهو به لندن برای دیدار با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس بیان داشت: رفتار دولت ‘ترزا می ‘ خیلی عجیب است چون لندن به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن رای مثبت داد. به همین دلیل «ترزا می» می خواهد از نتانیاهو دلجویی کند.
وی افزود: اما ما یهودیان روز دوشنبه آینده در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس در کنار فلسطینیان علیه نتانیاهو شعار خواهیم داد.
«جان ریس» از اعضای ارشد کارزار ائتلاف توقف جنگ نیز در خصوص احکام ضد مهاجرتی ترامپ به خبرنگار ایرنا گفت: همه بایستی این اقدامات را جدی بگیرند. ترامپ فقط از مسلمانان متنفر نیست. او از سیاهپوستان، مکزیکی ها، زنان و اتحادیه های کارگری نیز متنفر است.
وی تصریح کرد: اگر ما جلوی ممنوعیت مسلمانان را نگیریم، او این سیاست را تعمیم خواهد داد.
این فعال مدنی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان دارد علیه سیاست های ترامپ در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد شکایت کرد، افزود: سازمان ملل متحد تا زمانی که فشارها گسترده نباشد به این درخواست ها وقعی نمی نهد؛ به همین دلیل است که برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ در دنیا حائز اهمیت است. تنها از این طریق می توان توجه سیاستمداران را جلب کرد.
«جان ریس» همچنین «دونالد ترامپ» را رئیس جمهوری جنگ طلب توصیف کرد و افزود: مشاور ارشد راهبردی اش ( استیو بانون) از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای حمله به خاورمیانه و چین است. این کاملا احمقانه است.
شمار زیادی از مردم انگلیس در اعتراض به احکام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، علیه مسلمانان و پناهجویان، روز شنبه ضمن تجمع در برابر ساختمان سفارت آمریکا، به سمت ‘داونینگ استریت’ و میدان پارلمان در قلب لندن راهپیمایی کردند.
در این حرکت اعتراضی که از سوی گروه‌های مدنی ضد جنگ و طرفدار صلح از جمله کارزار مدنی «ائتلاف ضد جنگ» برنامه‌ریزی ‌شده است، علاوه بر مردم، شماری از شخصیت های سیاسی از جمله نمایندگان پارلمان و نیز رهبران اتحادیه های بزرگ کارگری شرکت داشتند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *