پاریس به کابل ۶۲ میلیون یورو کمک بلا عوض کرد

فرانسه در بخش انکشاف زراعت، برق، معارف و دست رسی مردم به خدمات صحی حدود شصت و دو میلیون یورو به افغانستان کمک کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “حکومت فرانسه می‎گوید، به کمک هایش در بخش ملکی با افغانستان دوام می‎دهد و در این زمینه تعهدات صورت گرفته عملی خواهد شد.

سفیر این کشور در کابل می‎گوید، تعهدات صورت گرفته با افغانستان عملی می‎شود و این کمک هم بخشی از تعهداتی است که عملی می شود.

 

فرانکویس ریچیر سفیر فرانسه در کابل همراه با اکلیل حکیمی وزیر مالیه  هنگام امضای تفاهمنامه کمک بلاعوض شصت و یک اعشاریه پنج میلیونیورو به افغانستان گفت، این کمک به هدف پیشرفت اقتصادی، ایجاد فرصت‎های کاری و از بین بردن فقر صورت گرفته‎است.

او افزود:

“ما در بخش کمک به افغانستان به تعهدات ما ایستاده ایم، این کمک‎های ما در بخش‎های مختلف است مانند معارف، زراعت، برق و صحت.”

اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان در کنار قدردانی از کمک فرانسه گفت، این پول برای تطبیق برخی پروژه‎ها در ولایت‎های کابل و کاپیسا به مصرف خواهد رسید.

 

حکیمی: بخش‎های که این پول به مصرف می‎رسد از اولویت‎های دولت افغانستان نیز است.

وی در باره این پروژه‎ها برخی معلومات دیگر هم ارایه کرد و گفت:

“۳۴ فیصد این کمک که ۲۰ اعشاریه ۷ میلیون یورو می‎شود در بخش برق، ۲۵ اعشاریه ۴ میلیون آن که تقریبا ۴۱ فیصد این کمک می‎شود در بخش انکشاف زراعت و به همین شکل ۹ اعشاریه ۷ میلیون آن در بخش صحت و ۴ میلیون آن در بخش معارف اختصاص داده شده‎است.”

وزیر مالیه همچنان گفت، بخش‎های که این پول به مصرف می‎رسد از اولویت‎های دولت افغانستان نیز است.

در همین حال کارشناسان اقتصادی از چنین کمک‎های بلاعوض کشورهای خارجی استقبال کرده اما می‎گویند، برای مصرف این کمک‎ها باید یک میکانیزم وجود داشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *