پس از شوروی نوبت تروریسم است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می گوید که افغانستان همانند شکست شوروی سابق، در مبارزه علیه تروریزم نیز پیروز خواهد شد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای غنی که در مراسم سالروز خروج قوای شوروی سابق از افغانستان، امروز سه شنبه (۲۶ دلو) در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد گفت: “ما به مجاهدان واقعی و جهاد برحق مردم افغانستان افتخار می کنیم و پیروزی مجاهدین یک کارنامه بزرگ مردم افغانستان است و دولت را مکلف می دانیم که به شکل با شکوهی از این روز تجلیل کند”.
آقای غنی افزود، جامعه جهانی در اول ما را تنها گذاشتند ولی این قربانی ما بود که هم اکنون باعث اجماع جهانی در افغانستان شده است.
به گفته وی، اگر جهاد ما نمی بود آسیا و اروپا هنوز در غلامی می بودند ما حق داریم که افتخار کنیم بر جهاد مردم افغانستان اما متاسفانه طوری که لازم بود ثمره جهاد را ندیدیم ولی در تلاش این استیم که چگونه اهداف جهاد را تحقق بخشیم.
او یاد آور شد، افغانستان یکبار دیگر می تواند، کشورهای اسلامی و تمام دنیا را از چنگ تروریزم نجات دهد و مبارزه بر ضد تروریزم همانند مبارزه با کمونیزم است؛ طوری که در آنوقت پیروز شدیم در این مبارزه نیز پیروز می شویم و در این زمینه باید تمام مردم، شیعه و سنی و تعلیم یافته و بی تعلیم باید در یک صف قرار گیرند.
رییس جمهور کشور با اشاره به این که هیچ آرمانی بالاتر از آرمان شهدا برای آزادی و سربلندی کشور نیست، تاکید ورزید: “جهاد دیروز ما طوری نبود که امروز دشمنان مردم افغانستان با سوء استفاده از نام جهاد در مساجد انتحار می کنند؛ گروه های تروریستی تلاش می کنند که بار دیگر افغانستان به دوران ظلمت و تاریکی برگردد، اما مجاهدین در صفوف نیروهای امنیتی چنین اجازه به آنان نمی دهند”.
آقای غنی یاد آور شد که علی الرغم کمی و کاستی ها افغانستان در مسیر درستی قرار دارد؛ آرمان مجاهدین به همت و بازوی نیروهای امنیتی گره خورده است و دست های آنان را می بوسیم و به آنان افتخار می کنیم؛ جهاد امروز فرزندان ما برای آبادی است زیرا آزادی با آبادی تکمیل می شود و ویرانی با منطق دین و روح مدنیت ما سازگار نیست.
او گفت، تنها با آگاهی و تقویت امید به آینده است که می توانیم نگذاریم جوانان شکار تروریزم شوند، این گروه ها بخشی از کارهای خود را با ترویج بدبینی به پیش می برند؛ ارزش های جهاد ارزشهای دینی و ملی ما است و کم بینی به مجاهدین، جفای بزرگی در حق مردم افغانستان است.
آقای غنی به امضای توافقنامه صلح با گلبدین حکمتیار اشاره کرد و آن را کامیابی بزرگی برای کشور خواند و گفت: “از طالبانی که فکر مستقل دارند می خواهیم که بیایند در پیشرفت کشور سهیم شوند؛ اگر آنان با استفاده از فرصت به صلح نیایند و به ویرانگری در کشور ادامه دهند، مطمئین باشند که نیروهای مسلح و قوای هوایی افغانستان در هر جا پشت آنان را خواهند گرفت و نابود خواهند کرد”.
رییس جمهور تاکید ورزید، باداران کهنه و تازه تروریستان باید بدانند که دیگر به اهداف شوم خود در افغانستان نمی توانند برسند.
او با اشاره به بازگشت یک میلیون مهاجر در سال جاری از کشورهای همسایه گفت: “برگشت مهاجرین جزو اهداف جهاد مردم افغانستان در برابر قوای شوروی سابق بود و زمانی آن رسیده که آرمانی مجاهدان پوره شود از آمدن مهاجرین تشکر می کنیم؛ آمدن آنان این بهانه را از پاکستان می گیرد که بگوید تروریستان در میان مهاجران افغان در آن کشور است”.
امروز ۲۶ دلو، سالروز خروج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان است؛ نیروهای شوروی سابق ۲۸ سال پیش از امروز با تحمل شکست سنگین از مجاهدین، سر انجام در ۲۶ دلو ۱۳۶۷ مجبور به ترک افغانستان شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *