الترناتیو برای تورخم، دولت در صدد واردات از بنادر دیگر کشور است

در حالیکه به اساس گزارش‌ها بسته شدن گذرگاه‌های سرحدی میان افغانستان و پاکستان از لحاظ اقتصادی زیان‌های را برای افغانستان در پی داشته است، اما وزارت تجارت و صنایع این‌کشور می‌گوید که با مسدود شدن این گذرگاه‌های سرحدی به پاکستان بیشتر زیان وارد می‌شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع کشور ساعتی پیش گفت که آن‌ها اکنون از بنادر دیگر برای واردات و صادرات استفاده می‌کنند.

آقای قوقندی افزود که خواهان داشتن روابط نیک تجارتی با تمام کشور‌ها به خصوص پاکستان استند و نمی‌خواهند که مردم در افغانستان و پاکستان متضرر شوند.

به اساس معلومات وزارت تجارت و صنایع، این‌کشور سالانه به ارزش حدود ۹۰۰ میلیون دالر از پاکستان واردات و به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دالر صادرات دارد.

معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید که بسته شدن گذرگاه‌های سرحدی میان افغانستان و پاکستان بالای بازار‌های افغانستان بیشتر تاثیرگذار نبوده‌است. زیرا به گفته خان جان الکوزی، افغانستان دیگر متکی به استفاده از این گذرگاه‌های سرحدی نیست.

پاکستان ده روز پیش به دنبال حملۀ مرگبار بر زیارت لال شهباز قلندر در ایالت سند، گذرگاه تورخم و دیگر گذرگاه‌های سرحدی با افغانستان را بنابر آنچه دلایل امنیتی خواند، مسدود کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *