نقض حریم هوایی کشور، توسط یک بالگرد نظامی پاکستان

پس از داخل شدن یک طیاره نظامی پاکستان به قلمرو هوایی کشور در ولایت کنر، کمیسون امنیت داخلی مجلس می‎گوید این حرکت پاکستان ممکن اهدافی را در قبال داشته باشد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این کمیسیون ولسی جرگه داخل شدن هلیکوپتر نظامی پاکستان را به حریم فضایی افغانستان نقض حاکمیت ملی این کشور خوانده و آن را نگران کننده می‎داند.

این نخستین بار نیست که یک طیاره نظامی پاکستان وارد خاک افغانستان شده و در فضای هوایی این کشور پرواز می‎کند، بلکه چند ماه قبل نیز از نشست اضطراری یک هلیکوپتر نظامی پاکستان در ولایت لوگر نیز خبر داده شده بود.

در آن زمان وزارت دفاع افغانستان گفته بود که این هلیکوپتر نشست اضطراری کرده‎است اما سفارت پاکستان در کابل آن را سقوط هلیکوپتر در ولایت لوگر عنوان کرده بودند.

وزارت دفاع افغانستان در مورد پرواز تازۀ هلیکوپتر نظامی پاکستان در کنر چیزی نگفت اما وزارت خارجه افغانستان می‎گوید در عکس‌العمل به این موضوع اقدامات را انجام داده‎است، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان را وزارت خارجه بار دیگر احضار کرد.

هرچند اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه پیگیری این قضایا را از طریق راه‎های دیپلوماتیک مهم می‎دانند اما تأکید دارند که نیروهای امنیتی افغان نیز باید برای دفاع از کشور در مناطق مرزی تجهیز بیشتر شده و اجازه داده نشود تا پاکستان به تخطی‌هایش در افغانستان ادامه بدهد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *