سپیدار از طرح فشار اقتصادی بر پاکستان استقبال کرد

ریاست اجرائیه کشور از هشدار اخیر گروه اقدام مالی «FATF» به پاکستان در خصوص مبارزه لازم با تروریزم استقبال می‎کند.

‎ به گزارش”شبکه تلویزیونی تمدن “سپیدار می‎گوید که تروریزم تهدید مشترک به همه کشورها بوده و فشارهای بین‌المللی بر کشورهای حامی این پدیده می‎تواند مؤثر تمام شود.

این ریاست با استقبال از هشدار اخیر گروه اقدام مالی «FATF» به پاکستان در خصوص مبارزه لازم با تروریزم گفت، هیچ شکی وجود ندارد که پاکستان از گروه‎های تروریستی حمایت می‎کند.

 

این اظهارات پس از آن مطرح می‎شود که بر اساس گزارش نشریه‎ امریکایی فوربس و ایکونومیک تایمز هند، گروه اقدام مالی «FATF» به پاکستان هشدار داده که اگر ظرف سه ماه آینده اقدامات لازم را در برابر تروریزم انجام ندهد احتمالاً این کشور به یک ساحۀ ممنوعه برای بانکداری بین‌المللی مبدل خواهد شد.

بر اساس گزارش این نشریه هندی، گروه اقدام مالی در اخطاریۀ سه ماهۀ خود از پاکستان خواسته که با اتخاذ اقدام‌های لازم نشان دهد که راه‌های تمویل گروه‌های جماعت‌الدعوه، جیش محمد و گروه‌های مرتبط با آنان را متوقف ساخته‎است.

گروه ویژه اقدام مالی «FATF» یک سازمان بین حکومتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار کشورهای «G7» با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی، تمویل مالی تروریستی و همچنین دیگر خطرهای که یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی را با تهدید مواجه می‎سازد، تأسیس شده‎است.

دو دارالانشا این گروه مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است.

این نهاد بین‌المللی ۳۷ عضو دارد به شمول هند، ترکیه، چین، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و جرمنی و اعضای این اتحادیه شامل کشورهای می‌باشند که از مراکز مهم مالی جهان محسوب می‌شوند.

اسرائیل و عربستان سعودی به حیث ناظر درین نهاد حضور دارند.

این در حالیست که پاکستان بارها از سوی مقامات افغان متهم به حمایت طالبان مسلح و گروه‎های تروریستی شده اتهامی که از سوی اسلام‌آباد رد گردیده‎است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *