اسرائیل ـ فلسطین در دو ماهه گذشته

گزارش ماهانه سازمان مقاومت دربرابر شهرک سازی فلسطین در ماه فوریه گذشته حاکی از آن است که دولت اسرائیل  از ابتدای سال جاری میلادی که ۶۰ روز از آن گذشته،‌ مجوز ساخت ۶ هزار و ۹۰ واحد مسکونی در شهرک های صهیونیستی را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، آمار و ارقام نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس متعهد شده است که به جای تخریب ۹ واحد شهرک نشینی، ۶۸ واحد جدید را جایگزین کند.
براساس آمار این سازمان فلسطینی، در ماه گذشته میلادی شش فلسطینی شهید، ۲۳ تن دیگر زخمی و ۲۶۳ نفر نیز بازداشت شدند.
رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی همچنین ۴۵ بار اقدام به تخریب منازل فلسطینی ها کرده که ۲۹ بار آن در بیت المقدس بوده است.
صهیونیست ها در ماه گذشته میلادی ۱۷ بار بر مردم مظلوم فلسطین و املاک آنها هجوم برده اند که این حملات منجر به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن دوتن دیگر شده است.
این گزارش در پایان آورده است که رژیم صهیونیستی بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی فلسطین را غصب و آن را به خاک خود الحاق کرده است.
به گزارش ایرنا، شهرداری بخش یهودی بیت المقدس در ۲ ماه گذشته، ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرک نشین های غصبی در منطقه شرقی این شهر را تصویب کرده است.
رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های تجاوز گرانه همواره به شهرها و روستاهای کرانه غربی یورش می برد و منازل فلسطینیان را بازرسی می کند و در بسیاری مواقع نیز مغازه های این منطقه را می بندد؛ این اقدامات در جهت فشارهای روحی و روانی به مردم فلسطین برای ترک مناطق شرقی بیت المقدس صورت می گیرد تا صهیونیست ها سیاست های توسعه شهرک سازی را در این منطقه اجرا کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *