عملیات شاهین ۲۰ در ننگرهار ۲۵۰ داعشی را از پای در آورد

عملیات نیروهای امنیتی برای سرکوب افراد داعش در ننگرهار که از یک ماه به این سو شروع شده بود پایان یافته و مقام‌های نظامی می‌گویند در نتیجه آن ۲۵۰ شورشی داعش کشته اند و چندین ولسوالی در این ولایت پاکسازی شده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این عملیات با پشتوانه قوای هوایی نیروهای امریکایی با اشتراک اردوی ملی، پلیس ملی و نیروهای امنیت ملی در حدود یک ماه پیش به منظور سرکوب افراد داعش در ولسوالی‌های کوت و ده‌بالا و سایر مناطق ننگرهار شروع شده بود.

هماهنگی این علمیات را قول اردوی سیلاب به عهده داشت و اعلام کرده است که در جریان این عملیات ۲۶ اسیر در نزد افراد داعش آزاد گردیده اند و در حدود ۱۵ عضو این گروه باز داشت شده اند و به شمول ولسوالی‌های داشته سایر مناطق از تصرف شورشیان پاکسازی شده است.

در مورد شمار دقیق افراد منسوب به داعش در ولایت ننگرهار و سایر نقاط کشور معلومات موثق وجود ندارد اما پیش از این گفته شده بود، این گرو ۳ هزار نفر را در ننگرهار سرباز گیری کرده است.

در جریان سال گذشته نیز عملیات سرکوب علیه این گروه راه اندازی شده بود.

مقام‌های ناتو و امنیتی کشور گفته بودند که شمار زیاد افراد داعش در ننگرهار کشته و یا زخمی شده اند.

اما باوجود آن در سال جاری نیز فعالیت نظامی داعش در ننگرهار پیوسته جریان داشت و چالش بزرگی را خلق کرده بود.

گزارش‌هایی وجود دارد که در ولایت زابل و بعضی از ولایت‌های شمال کشور نیز افراد منسوب به این گروه فعالیت دارند.

رییس جمهور محمد اشرف غنی دیروز در سخنرانی خویش درگُشایش اجلاس شورای ملی گفت که طالبان زمینه فعالیت افراد داعش و سایرگروه های شورشی را در کشور مساعد کرده اند و نیروهای امنیتی کشور در سال آینده آمادگی دارند که در برابر هرنوع تهدیدهای این گروه‌ها مقابله کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *