سنا: دولت عملا با اردو و استخبارات پاکستان درگیر نبرد است

مجلس سنای کشور در وا کنش به حملات تروزیستی اخیر در شهر کابل می‎گوید که دولت افغانستان هم‌اکنون با اردو و استخبارات پاکستان به‌گونه مستقیم درگیر است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سنا در پیوند به حوادث اخیر امنیتی در کشور، پاکستان را مقصر عنوان کرده می‎گوید که اسلام‌آباد توسط اجیران‌اش در پی بی‌ثباتی این کشور است.

فضل‌الهادی مسلمیار رئیس این جرگه پس از مطرح شدن نگرانی‎های سناتوران در خصوص چگونگی حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل گفت که پاکستان با افغانستان جنگ اعلام شده را آغاز کرده و در این وضعیت باید افغان‎ها از حکومت‌شان حمایت کنند.

 

مسلمیار: ما به یک جنگ اعلام ناشده با پاکستان روبه‌رو استیم.

وی تاکید کرد که :

“ما به یک جنگ اعلام ناشده با پاکستان روبه‌رو استیم که حتی می‎توانیم اعلام شده بگویم در این شک نیست که ما مستقیماً با «آی. اس. آی» و نظامیان پاکستان درگیر هستیم و ملیشه‎های اجیران به نام طالب و داعش، برای من داعش و طالب فرق ندارد. اکثر تنظیم‎های جهادی طوری بود که در دوران جهاد با هم جنگ می‎کردند اما در مجموع توسط «آی. اس. آی» تربیه و تشویق می‎شدند و امروز داعش و طالب هم برای من همین معنی را دارد.”

آقای مسلمیار این حرف‎ها را پس از آن بیان داشت که سناتوران بر استجواب مقامات امنیتی تأکید کرده گفتند که اکنون جنگ به کابل رسیده و باید در زمینه پاسخ داده شود.

سناتوران تأکید کردند که حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل، سؤالاتی را به میان آورده و باید مقامات امنیتی و دفاعی استجواب شوند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *