فهرست از تروریست‌های فعال در کشور و منطقه تحویل انترپول داده شد

وزارت امور داخله کشور، یک فهرست از گروه های تروریستی را که در افغانستان و منطقه فعالیت های تروریستی و تخریبی دارند را به سازمان انترپول تحویل داد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “،در حاشیه نشست همکاری های امنیتی منطقوی که در بنگله دیش برگزار شده بود، سترپاسوال عبدالرحمن رحمن معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان با آقای جورین شتوک سکرتر جنرال سازمان انترپول دیدار کرده است.
در این دیدار، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخل، فهرست تمام شبکه های تروریستی را که در افغانستان و منطقه فعالیت های تروریستی و تخریبی دارند، به سکرتر جنرال سازمان انترپول شریک ساخته و خواهان همکاری های بیشتر این سازمان در امر مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته در منطقه گردیده است.
در این دیدار معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله از سازمان انترپول خواسته تا اداره انترپول افغانستان را بیشتر مورد توجه و تقویه این سازمان قراردهند.
در همین حال سکرتر جنرال سازمان انترپول ازحمله اخیرتروریستی در شفاخانه سردار محمد داودخان در کابل ابراز نگرانی نموده تسلیت و همدری خود را با ملت افغانستان به ویژه بازماندگان قربانیان این رویداد تروریستی ابراز نموده حمایت و همکاریهای سازمان انترپول را در امر مبارزه با تروریزم و افراط گرایی در افغانستان و منطقه اعلام نمود.
سکرتر جنرال انتر پول برعلاوه از همکاری این سازمان در بخش تعلیم و تربیه انترپول افغانستان، وعده سپرد تا سیستم انترنت دفاترانتر پول افغانستان را با سیستم دفتر انترنتی جهانی( IGCI) مقیم سنگاپورکه سیستم های تخنیکی آن مدرن و پیشرفته است وصل نموده و تا سه سال آینده این پروسه را حمایت خواهند نمود.
گفتنی است که کنفرانس همکاری های امنیتی منطقوی به هدف مبارزه با افراط گرایی و جرایم فرامرزی به روزهای یک شنبه و دوشنبه  ( ۲۲ و ۲۳ حوت) در بنگلادیش برگزار شده بود.
در این کنفرانس بین المللی مسوولان پولیس کشورهای افغانستان، آسترالیا، بوتان، چین، اندونیزیا، جاپان، مالدیف، مالیزیا، میانما، نیپال، پاکستان، سنگاپور، کوریای جنوبی، سریلانکا، تایلند، هندوستان و همچنان پولیس اف بی آی، فیسبوک و گوگل حضور داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *