حزب الله در محکومیت انفجارهای دیروز در دمشق بیانیه داد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ۲ انفجار انتحاری دیروز (چهارشنبه) در کاخ دادگستری و رستورانی در دمشق را که ۳۱ کشته و۶۰ زخم برجای گذاشت، محکوم کرد و آن را واکنشی در برابر موفقیت های ارتش سوریه و همپیمانانش در جبهه های نبرد دانست.

 در بیانیه حزب الله آمده است: این جنایت تروریستی در سالگرد توطئه علیه ملت و دولت سوریه در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و نشانگر آن است که این کشور با یک طرح جنایتکارانه که از خارج هدایت می شود و دست هایی در داخل آن را اجرا می کنند روبروست.
حزب الله انفجارهای تروریستی امروز دمشق «واکنشی ناکام» در برابر «پیروزی های بزرگ ارتش سوریه و همیپیمانان آن در بیشتر جبهه های نبرد در سوریه علیه تروریسم تکفیری و گروه های مسلح جنایتکار» دانست و بر ضرورت محاصره و نابودی این گروه ها تاکید کرد.
شنبه گذشته نیز در انفجارهای تروریستی در دمشق، دست کم ۴۰ زائر عراقی عتبات مقدسه در سوریه کشته و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند.
در تحولی دیگر «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان بار دیگر از حضور نیروهای این گروه در جنگ سوریه دفاع کرد و گفت: با تمام اراده و آگاهی و بصیرتمان به سوریه رفتیم تا با طرح آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانانشان بجنیگم.
به گزارش ایرنا، امین السید این سخنان را عصر امروز پنجشنبه در بیروت و در مراسم بزرگداشت «هیلاریون کبوجی» اسقف شهر بیت المقدس که چندی پیش درگذشت، ایراد کرد.
رئیس شورای اجرایی حزب الله در عین حال که مساله فلسطین را «مهمترین موضوع در جهان عرب و اسلام» خواند، پیروزی در جنگ سوریه را لازمه حمایت از فلسطین دانست.
این مقام عالیرتبه حزب الله لبنان در حالی بار دیگر از حضور نیروهای این گروه در سوریه دفاع و آن را در خدمت منافع لبنان می داند که برخی در لبنان و منطقه مخالف این نقش آفرینی حزب الله هستند.
این در حالی است که بسیاری در دفاع از حضور حزب الله در سوریه معتقدند اولا این حضور با درخواست رسمی دولت دمشق بوده و ثانیا حضور این گروه از پیشروی نیروهای تکفیری به لبنان جلوگیری کرده است.
«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان دی ماه گذشته در جریان سفرش به عربستان سعودی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العربیه تاکید کرد که ورود حزب‌الله به سوریه بعد از رخ‌دادن درگیری در مرزهای لبنان، کاری دقیق بود، زیرا دولت توان رسیدگی به این مشکل را نداشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *