وضع محدودیت های شدید گشت و گذار در روزهای عید فطر

برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، محدودیت های جدی گشت و گذار در ایام عید سعید فطر در شهر کابل وضع می شود.

محمد یعقوب حیدری والی کابل در نشست خبری امروز (اول جوزا) اظهار داشت که هرگونه مهمانی رفتن و مراسم در سه روز عید فطر، ممنوع بوده و با متخلفین هم با قاطعیت برخورد می شود.

به گفته وی، این تصمیم از سوی کمیته مبارزه با کرونا گرفته شده و مورد تائید کابینه نیز قرار گرفته است که بر اساس آن، محدودیت جدی و شدید در روزهای عید وضع می شود.

یعقوبی تاکید کرد که تدابیر جدی‌ از ساعت پنج صبح روز اول عید وضع می‌ شود و با توجه به آن، از هر نوع تردد وسایط و افراد در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

بر همین اساس، والی کابل از شهروندان پایتخت خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری داشته و از گشت و گذار خودداری کنند تا سرگردان نشوند.

وی همچنین اظهار داشت که تمام رفت‌ و آمدها از شهر کابل به ولسوالی ‌ها و برعکس آن در روزهای عید ممنوع است.

از سویی هم، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که با توجه به روزهای کرونایی و تشدید خشونت ها، تدابیر جدی از سوی نیروهای امنیتی برای روزهای عید گرفته شده است.

وی گفت: «ارگان های امنیتی از نزدیک با شورای علمای افغانستان بالای موضوعات امنیتی کار کرده اند.»

آرین با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ رودررو شکست خورده و در تلاش برای عملی کردن برنامه هایشان است؛ اما تدابیر جدی در شهر و نقاط مختلف کابل روی دست گرفته شده است.

در حالی محدودیت گشت‌ و گذار در کابل برای سه روز عید فطر گرفته می شود که بعد از چند دوره قرنطین، مردم در پایتخت به این موضوع بی توجه بوده و در روزهای اخیر هم هیچ نشانی از قرنطین در شهر دیده نمی شود.

همچنین، بر اساس اعلام وزارت صحت عامه، کابل در حال حاضر بالاترین میزان مبتلایان به کرونا را دارد و در روزهای اخیز نیز افزایش بی رویه ای داشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *