جهش بزرگ کرونا در امریکا؛ شمار قربانیان کورنا از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، رقم افرادی که بر اثر مبتلا شدن به ویروس کووید-۱۹ در امریکا جان خود را از دست داده­اند به بیش از صدهزار نفر رسید.   

این در حالی است که تعداد مبتلایان به این ویروس در امریکا با ۱ میلیون و ۶۹ هزار نفر به بالاترین رقم در میان دیگر کشورهای جهان رسیده است.

منشا اولین ابتلا در امریکا مردی خوانده شده که به تازگی( ۲۱ جنوری ) از کشور چین به ایالت واشنگتن در شمال غربی این کشور بازگشته است.

در حال حاضر ۵٫۶ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به این ویروس و بیشتر از ۳۵۳ هزار و ۴۱۴ نفر جان خود را از دست داده­اند، این بالاتری ارقام ثبت شده پس از شیوه این ویروس در اواخر سال گذشته از شهر ووهان کشور چین است.

بعضی آگاهان بر این باورند تعداد قربانیان ویروس کویید-۱۹ در امریکا با شمار کشته شده­های جنگ­های امریکا در کشورهای کره، ویتانم، عراق و افغانستان در طول ۴۴ سال برابری می­کند.

ایالت نیایورک با بیشتر از ۲۱ هزار مورد مرگ، دوران سختی را پشت سر گذاشته اما حالا با کاهش آمار تلفات روبروست،در حالی که به گزارش رویترز ۲۰ ایالت­ دیگر این کشور با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا روبرو هستند. تعداد بیکاران بر اثر این بحران در امریکا به ۳۹ میلیون نفر رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *