بسته کمکی یازده تُن ایران به افغانستان در مبارزه با کووید نوزده

ایران به همکاری افغانستان در مبارزه با ویروس مرگبار کرونا شتافت و یازده تُن تجهیزات طبی به وزارت صحت کمک کرد. سفیر این کشور در کابل می گوید؛ کمک های تهران به کابل در مبارزه با کرونا ادامه خواهد یافت. مقام های افغان این کمک ها را در شرایط کنونی موثر پنداشته می گویند در صورت نیاز از تجارب ایران در مهار کووید نوزده استفاده خواهد کرد.

در حالی که وزارت صحت با کمبود تجهیزات طبی در مبارزه با کووید نوزده روبرو است، جمهوری اسلامی ایران یازده تن تجهیزات طبی به شمول دستگاه تنفس مصنوعی، کیت های محافظتی و افزار تشخیصیه را به وزارت صحت کمک کرد.

این کمک ها در دو مقطع در بخش صحی صورت گرفته.

سفیر ایران در کابل هنگام تحویل دهی این بسته ای کمکی به وزارت صحت گفت جمهوری اسلامی در مبارزه با کرونا در کنار کشور دوست افغانستان است و در صورتی نیاز می تواند در بخش آموزش و تولید کمک کند.

وزارت صحت می گوید، ایران در مقطع بحرانی به همکاری افغانستان شتافته و این کمک ها در شرایط کنونی می تواند در بخش مبارزه با کووید نوزده موثر واقع شود. از سویی هم معین وزارت خارجه می گوید در صورت نیاز افغانستان از ظرفیت و تجارب ایران در مهار بحران کرونا استفاده خواهد کرد.

در همین حال برخی از اعضای مجلس نمایندگان با ابراز خرسندی از کمک های ایران به کشور می گویند افغانستان نیاز به کمک در مبارزه با کرونا دارد و کشورهای منطقه و جهان باید دست افغانستان را در جنگ با این دشمن نامرئی بگیرند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه می گوید بحران کووید نوزده با گذشت هر روز عمیق تر می شود و در صورتی که تجهیزات طبی به ویژه دستگاه تنفس مصنوعی خریداری شده، به موقع در اختیار این وزارت قرار نگیرد فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *