شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۱۶ هزار تن گذشت. وزارت صحت عامه؛ ۷۵۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت صحت عامه؛ در یک شبانه‌روز گذشته ۷۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده است. با ثبت این رقم، شمار مجموعی بیماران کووید–۱۹ در کشور به ۱۶ هزار و ۵۰۹ تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه؛ روز سه‌شنبه، سیزدهم جوزا، با نشر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، در یک شبانه‌روز گذشته ۱۳۲۲ نمونه مشکوک به کرونا از ۱۵ ولایت کشور در لابراتوارهای تشخیص کرونا بررسی شده است.

از این میان، ۲۶۶ نفر در کابل، ۲۱۲ نفر در هرات، ۶۶ نفر در پکتیا، ۳۹ نفر در بلخ، ۳۴ نفر در ننگرهار، ۲۷ نفر بغلان، ۲۵ نفر در خوست، ۲۱ نفر در بامیان، ۱۸ نفر در غزنی، ۱۸ نفر در فاریاب، ۱۷ نفر در تخار، هفت نفر در کاپیسا، چهار نفر در پروان، سه نفر در بدخشان و دو نفر در سمنگان به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‌اند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه اعلام کرده است که پنج بیمار کووید–۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته‌اند و شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۲۷۰ تن رسیده است.

در یک شبانه‌روز گذشته ۲۲ بیمار کووید–۱۹ صحت‌یاب شده‌اند که بدین ترتیب شمار مجموعی بهبودیافته‌گان  به ۱۴۵۰ تن رسیده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده از دانشگاه جانز هاپکینز و نهادهای بهداشتی دیگر کشورها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۶۲۳۴۳۲۲ نفر و ۳۷۵۵۴۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده امریکا با ۱۸۰۷۱۵۹ نفر بالاترین میزان ابتلا و کشور برازیل با ۵۲۶۴۴۷ نفر در مقام دوم، بیشترین کشورهای مبتلا به بیماری کووید-۱۹ (کرونا قرار) دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *