بر اساس طرح مرحله‌وار تنظیم کار و روش‌های پیشگیرانه؛ خروج افراد مسن از خانه برای سه ماه ممنوع می‌شود.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری کشور می گوید کمیته‌ی ملی مبارزه با ویروس کرونا طرح مرحله‌وار تنظیم کار و روش‌های پیشگیرانه در مرحله‌ی شیوع این ویروس را به روز (چهارشنبه، ۱۴ جوزا) در نشست فوق‌العاده کمیته ملی مبارزه با کرونا به‌ریاست معاون دوم رییس‌جمهوری کشور مورد تأیید قرار داده است.

به نقل از اعلامیه، این طرح در سه مرحله‌ی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درنظر گرفته شده و قرار است که این طرح پس از بازبینی و اصلاح برای تأیید به کابینه‌ی حکومت ارایه شود.

براساس این طرح، پوشیدن ماسک، رعایت دو متری فاصله از یک‌دیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر و جلوگیری از خارج‌شدن افراد مسن از خانه برای سه ماه آینده الزامی می‌شود.

همچنان ضدعفونی‌کردن محیط‌های کاری و فراهم‌ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران و رعایت شیفت‌های کاری در ادارات دولتی نیز مطابق این طرح برای سه ماه آینده الزامی خواهد شد.

این طرح در حالی تأیید شده است که تاکنون در سراسر کشور  بیش از ۱۷ هزار مورد مثبت ویروس کرونا ثبت گردیده است. از جمع مبتلایان، ۲۹۴ نفر جان باخته و یک‌هزار و ۵۲۲ نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *