آیا اطفال تازه به دنیا آمده در رحم مادر به کرونا مبتلا می شوند؟

یک مطالعه مورد حمایت دولت برای بررسی مادران و اطفال در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا، ۴۲۷ زن را که بین ۱۱ حوت ( ۱ مارچ) تا ۲۶ حمل (۱۴ اپریل) به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در شفاخانه بستری شده بودند، بررسی کرد.

از این تعداد، حدود ۶۰ درصد – ۲۴۷ مادر – در شفاخانه طفل‌شان را به دنیا آوردند و تست کرونای، شش طفل آنها ” ۱۲ ساعت پس از تولد مثبت بود”.

نادین دوریس، وزیر صحت کشور انگلستان می‌گوید: “هنوز نمی‌توان گفت که آیا طفلی در انگلیس با کووید-۱۹ به دنیا آمده ‌است یا خیر.”

اظهارات وی این احتمال را ایجاد می‌کند که اگر این اطفال در رحم آلوده نشده‌اند، ممکن است لحظه‌های بعد از تولد به ویروس مبتلا شده باشند.

پروفسور ماریان نایت، که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد، گفت، هرچند هنوز نمی‌توان اطمینان داشت، اما اعتقاد بر این است که همه شش طفل پس از تولد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

او گفت: از شش طفلی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، تنها یک مورد به معالجه در بخش مراقبت‌ّهای ویژه اطفال نیاز داشت.

آزمایشی در مورد مایع آمنیوتیک، خون بند ناف یا جفت صورت نگرفته است که نشان دهد آیا این ویروس درون رحم مادر به اطفال منتقل شده است یا نه.

پروفسور نایت و تیم او در حال بررسی یک مطالعه گسترده‌تر از گروه بزرگ‌تری از اطفال هستند تا ببینند که چگونه این ویروس را گرفته‌اند. او گفت هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای اطفال از طریق شیر مادر وجود ندارد.

وی افزود: “از نظر من، این مطالعه شواهد محکمی در مورد تأثیر کرونا ویروس بر سلامت اطفال نشان نمی‌دهد، به گونه‌ای که لازم باشد آنها را از مادرشان جدا کنیم یا از مادران بخواهیم شیردهی به اطفال‌شان را متوقف کنند.”

ما هیچ مدرکی مبنی بر وجود کرونا در شیر مادر نداریم، تمام چیزی که می‌دانیم این است که ویروس در قطرات خارج‌شده از دستگاه تنفسی وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود که زنان مبتلا به کووید-۱۹ با ماسک به اطفال شان شیر بدهند.

“تست کرونای این اطفال در ساعات اولیه تولدشان مثبت بود … [اما] بسیار بعید است که شیردهی علت انتقال ویروس به این اطفال باشد. ”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *