بلندترین رقم مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در کشور؛ ثبت ۳۰ نفر جان باخته و ۷۹۱ مورد جدید ابتلا در شبانه‌روز گذشته

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار کووید – ۱۹ در کشور جان باخته‌اند که بلندترین رقم مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از زمان شیوع این ویروس در کشور است. طبق اعلام وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. به این ترتیب، شمار مجموعی بیماران کووید – ۱۹ در کشور به ۲۰ هزار و ۳۴۲ تن رسیده است.

این وزارت روز یک‌شنبه، ۱۸ جوزا، اعلام کرد که در این مدت یک هزار و ۴۲۷ نمونه مشکوک به کرونا از ۱۹ ولایت را بررسی که از این میان، ۳۱۳ نفر در کابل، ۱۲۸ نفر در خوست، ۹۴ نفر در هرات، ۷۹ نفر در قندهار، ۴۹ نفر در نیمروز، ۱۸ نفر در ننگرهار، ۱۷ نفر در فراه، ۱۴ نفر در سمنگان، ۱۲ نفر در زابل، ۱۱ نفر در پروان، نه نفر در جوزجان، هشت نفر در نورستان، هشت نفر در پنجشیر، هفت نفر در کنر، هفت نفر در بلخ، شش نفر در بدخشان، شش نفر در هلمند، چهار نفر در غور و یک نفر در لوگر ابتلای‌شان به ویروس کرونا تثبیت شده است.

هم‌چنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر در کابل، ۲ نفر در هرات، ۲ نفر در خوست، ۱ نفر در بلخ، ۱ نفر در فاریاب و ۱ نفر دیگر در هلمند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. شمار مجموعی قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۳۵۷ تن رسیده است.

طبق معلومات وزارت صحت عامه، در یک شبانه‌روز گذشته ۴۵ بیمار کووید – ۱۹ در کشور صحت‌یاب شده‌اند. شمار مجموعی صحت‌یاب‌شده‌گان به یک هزار و ۸۷۵ تن رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *