اعتراض مسئولان و معلمان مکاتب خصوصی کابل و هرات؛ ۶ ماه تاخیر در پرداخت معاشات!

شماری از مسئولان و معلمان مکتب های خصوصی کابل، نسبت به ادامه تعطیلی مکتب ها دست به اعتراض زدند.

روز شنبه (۱۷ جوزا ۱۳۹۹) شماری از آموزگاران مکاتب خصوصی در کابل دست به اعتراض زدند و از حکومت خواهان همکاری جدی با آموزگاران مکاتب خصوصی شد‌ند. آنان می‌گویند که آموزگاران مکاتب خصوصی و نهادهای آموزشی خصوصی با وزارت معارف به صورت مستقیم همکار هستند و تاکنون نظر به قانون، به صورت منظم مالیه داده‌اند. آنان تاکید کردند که اکنون وقت آن است که دولت در زمان مشکلات اقتصادی و تعطیلی طولانی مدت بابت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آنان را فراموش نکرده و به آنان کمک کند.

همچنین معلمان مکاتب خصوصی هرات نیز دست به اعتراض زدند؛ رئیس اتحادیه مکاتب خصوصی هرات می‌گوید: آموزگاران مکاتب خصوصی از شش ماه به این طرف معاش دریافت نکرده و با مشکلات زیادی مواجه هستند.
وی بیان داشت در هرات ۲۰۳ مکتب خصوصی وجود دارد که به دلیل قرنطینه‌های ناشی از کرونا، هشت هزار تن آنان بیکار شده‌اند. گفته شده اگر این اعتراضات جواب ندهد، با جمعیت بیشتری بر می گردند.
در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید شکایت‌های آموزگاران مکاتب خصوصی را دریافت کرده و پیشنهادهای شان را به مرکز کشور انتقال میدهند.
وی افزود تصمیم گیر اصلی مرکز کشور بوده و هر راه حلی که اتخاذ شود، اداره محلی هرات برای عملی کردن آن آماده است.
 همچنان این آموزگاران یادآور شدند که با وجود سرازیر شدن میلیون‌ها دالر کمک جامعه‌ی جهانی به بخش آموزش در افغانستان، دولت باید حمایت از بخش آموزش خصوصی را در اولویت قرار دهند. این در حالی است که ۶ ماه است که معاش نگرفته اند و با دسترخوان خالی درشرایط سخت بسر می برند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *