وزارت تجارت و صنایع؛ مرز پاکستان بروی صادرات افغانستان مسدود شد.

تاجران کشور از بسته شدن مرز پاکستان به روی اموال صادراتی افغانستان انتقاد کردند. به گفته آنان؛ حکومت پاکستان دروازه‌های مرزی خود را بروی اموال وارداتی خود باز اما برای صادرات افغانستان به آن کشور بسته است. این درحالی است که پاکستان وعده سپرده بود؛ بعد از عید سعید فطر مرزهایش را به‌روی اموال صادراتی افغانستان باز کند، اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

وزارت تجارت و صنایع کشور می‌گوید که این وزارت در تلاش است تا بنادر مرزی پاکستان به روی اموال صادراتی افغانستان باز‌ شوند.

شیوع ویروس کووید-۱۹ روند صادرات افغانستان را متوقف و واردات این کشور را نیز متاثر ساخته است؛ به گونه‌ای که اتاق تجارت کشور از خسارت روزانه ۵/ ۲ میلیون دالری در مرز با پاکستان خبر می‌دهد. افغانستان به دلیل جنگ‌های چهار دهه گذشته از کشورهای جهان و منطقه عقب مانده و تولیدات غله و مواد غذایی آن به حدی نیست که به کشورهای دیگر صادر کند؛ اما با این وجود برخی میوه‌های تازه، سبزیجات فصلی، مواد معدنی و قالی را صادر می‌کند که در این روزها متوقف شده است.

معاون اتاق تجارت افغانستان اضافه کرد: مسیرهای تجارتی این کشور با پاکستان از یک ماه پیش مسدود شد و در حال حاضر صادرات به پاکستان متوقف است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *