در پی شدت گرفتن اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا؛ دونالد ترامپ به طور اصولی با ممنوع ‌شدن روش فشار بر گلو از سوی پولیس موافق است

انتقادهای شدید از دونالد ترامپ در مورد نوع برخورد و نظرات عجیب وی از رفتار نژادپرستانه‌ی پولیس امریکا با مردم، پس از کشته شدن جورج فلوید رنگین پوست در این کشور همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مورد رفتار پولیس با افراد مضنون و طریقه بازداشت آنها گفت: به طور اصولی و بنیادین با ممنوع‌شدن این روش بازداشت با نام (فشار بر گردن و گلو) به هنگام دستگیری افراد موافق است. همزمان در بسیاری از شهرها و ایالات امریکا مقام‌ها برای ممنوع کردن این روش‌بازداشت پولیس اقدام کرده‌اند.

این ممنوعیت یکی از مطالبات معترضان به مرگ جورج فلوید است که سه هفته پیش در بازداشت پولیس جان داد. مامور پولیس شهر مینیاپولیس که حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید گذاشت با اتهام قتل درجه دو روبروست.

دونالد ترامپ روز جمعه، ۱۲ ژوئن، در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت از نظر او ممنوع شدن این روش‌ها “چیز خیلی خوبی است” هر چند ممکن است در برخی موارد استفاده از این کار همچنان نیاز باشد.

این اتفاق می‌تواند خبر خوشی برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کانگرس امریکا باشد که در حال رایزنی برای تهیه لایحه‌ی اصلاحات اصولی در نیروی پولیس‌‌ هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *