فاوچی: تا کاربردی شدن واکسین کرونا در جهان، سفر به ایالات متحده امریکا ممنوع

داکتر فاوچی رئیس موسسه آلرژی و امراض عفونی آمریکا؛ می‌گوید تا آن زمان که واکسنی برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا در جهان کشف نشود، ممنوعیت سفر شهروندان غیر امریکایی به امریکا پا برجا خواهد بود، البته این محدودیت‌ها شامل  شهروندان امریکا نمی‌شود.

وی با اشاره به نگرانی‌ها از همه‌گیری موج دوم شیوع کووید ۱۹ گفته است ممکن است این محدودیت‌ها تا چند ماه دیگر هم ادامه یابد.

رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، ورود مسافران از چین، برازیل، ایران، بریتانیا، ایرلند و کشورهای عضو منطقه شنگن را به آمریکا ممنوع کرده است.

داکتر فاوچی می‌گوید با پیشرفت‌های زیادی که در تحقیقات انجام شده، در مورد ساخت واکسین کرونا صورت گرفته می‌توان انتظار داشت تا پایان سال روان و یا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی نتایج خوبی رونما شود.

این در حالی است که تعداد قربانیان کرونا ویروس در امریکا اکنون به حدود ۱۱۶ هزار نفر  رسیده و نزدیک به دو میلیون و ۹۳ هزار نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اما اکنون که در پی رعایت نشدن قوانین صحی بر اثر تجمعات و گشت‌و‌گذار به منظور مسافرت، آمار مبتلایان در چندین ایالت از جمله آلاباما، کالیفرنیا، فلوریدا، آرکانزاس، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و اوکلاهما به شدت افزایش یافته است.

در این میان فرماندار ایالت نیایورک درباره عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همزمان با از سرگیری کسب و کارها در این ایالت هشدار داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *